Tjyvträningstråden……

Published by Jonas Klang on

Forum Bankörning Tjyvträningstråden……

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Jonas Klang
    Deltagare

Var förbi Sviestad i söndags och hittade en Challengebil som med bra tempo tog sig runt slingan omringad av Radicals och MSLS-bilar. Allt verkade funka som det skulle och uppgraderingarna verkade leverera.

You need to be fast to look smart

Jonas Klang
      Deltagare

Mats Forssén
        Moderator

Tur att jag inte kom iväg då, man vill ju inte bli fångad på bild när man tjuvtränar… 

Kul att det verkade funka bra för Ragnar! 

Ragnar Rosengren
          Deltagare

Typiskt, här blir man uthängd när man gör som alla andra gör eller skulle vilja göra… Nåvars, synd att du inte kom Mats, och synd att Jonas inte hann fixa nya tanken (se annons om tankarmatur som köpes…), det kändes lite ensamt i vinddraget från Radical-bilarna. Fick hyfsad fart på grejerna, men maxade inte i precis alla partier av olika skäl.

Mission completed annars: Plastrutorna satt kvar och det går att åka utan fönsterhissar, handskfack, spolartank och innerskärmar fram. Kuhmo V70A i 215/40 kan man också åka med (alltid åkt toyo 205/40  innan), men den hårda varianten (K91) är VÄLDIGT hala kalla, var av direkt i första kurvan… kändes som olja på banan men det var det ju liksom inte. Satt still en lång stund och trodde att tappad dragkraft och återstartvägran var på grund av nån form av överhettning, men kom på att det kanske skulle hjälpa om jag gick tillbaka till depån och hämtade lite mer soppa… Hade bromsvibrationer som kom och gick lite, annars inga dramer.

Första gången på Sviestad i rejsbil, vilket småbrutalt exponerade långa rakans behov av omasfaltering. Fattar inte hur långlopparna står ut (MSLS), kör de med komfortfjädring? De kanske sicksackar?

156 2.0 TS Challenge (Gruppo N Olanda), #77 CAR Challenge klass III

Johnnie Eliasson
            Deltagare

En till tjuvtränare skådad på Falkenberg igår….

Jonas Klang
              Deltagare

Vagnboksbesiktning avklarad  Nu börjar det närma sig!

Någon som vet något om onsdagsträningar på Gelleråsen? Jag hittar inget på deras hemsida. Har de upphört med detta?

Ragnar Rosengren
                Deltagare

Inlägg av Jonas Klang på 2014-04-10 10:09

Vagnboksbesiktning avklarad  Nu börjar det närma sig!

Någon som vet något om onsdagsträningar på Gelleråsen? Jag hittar inget på deras hemsida. Har de upphört med detta?

Grattis till besiktningen. Börjar kanske bli bråttom med det ja…

Onsdagsträningar på Gelleråsen börjar vecka 19 http://www.karlskogamotorstadion.co…e=training .  Hur svårt kan det….

156 2.0 TS Challenge (Gruppo N Olanda), #77 CAR Challenge klass III

Jonas Klang
                  Deltagare

Har nu även syndat själv  Svårt med apex runt häckarna i kvarteret.

https://www.youtube.com/watch?v=8njFNmuxXzM finns även i mitt galleri här, men fattar inte hur jag ska länka dit?

/Johnny Lawless

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.