Tonale PHEV

Published by Victor Ödmark on

Forum Allmänt Tonale PHEV

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Victor Ödmark
    Deltagare

Hej! Är det någon som hört något om när 280hp Plug-In Hybrid versionen av Tonale kommer till Sverige?

Sålde min Stelvio i december och köpte en Mustang Mach-E men jag är kräkless på den bilen och väldigt less på hel-elbilar överlag, så jag tänkte sikta på en plug in hybrid och vill då gärna ha en Alfa Romeo igen.

2022 Volvo V60 T8 Recharge
      1976 International Scout II Traveler 392
      1963 International Travelall
      1959 Saab 93B
      www.garaget.org/odmark

Thomas Sjölin
      Deltagare

Frågan är väl om den alls kommer till Sverige.

Lars T Andersson
        Deltagare

Varför inte köpa tillbaka Stelvion?

Lars T

Victor Ödmark
          Deltagare

<p style=”text-align: left;”>Thomas: Ja det är sant, man får väl hoppas 😬 har kontaktat både Alfa Romeo Sverige och div. Återförsäljare men får inget svar.</p>

Lars: Jo jag är lite sugen på en Stelvio QV men även om jag är trött på elbilar gillar jag biten med att slippa tanka, speciellt nu när jag satt upp solceller oxh allt. Så en hybrid vore fint då jag kanske kan få dom vardagliga resorna i princip gratis men ändå slipper allt krångel med långresor och körning vintertid.

2022 Volvo V60 T8 Recharge
            1976 International Scout II Traveler 392
            1963 International Travelall
            1959 Saab 93B
            www.garaget.org/odmark

Klas Hedberg
            Deltagare

Nu är Plug-in hybriden presenterad men inte sett ett nys om det i Sverige än. Men enligt en säljare jag pratade med så kommer den i början av 2023 och såg nu på hemsidan att den lanseras första kvartalet 2023.

Plug-in hybrid är ju klockrent för mig som kan köra 60-70% på el och kunna köra långresor där laddare knappt finns. Tyvärr har man ju då tvingats köra annat märke….

Mats Forssén
              Moderator

Jag var förbi Hedin Bil i Segeltorp för nån vecka sen och de sa att de skulle få in Tonale PHEV “i början på 2023”, dvs typ jan/feb. De visste dock inget om priser osv.

Ola Eriksson
                Deltagare

Läste lite snabbt testet av Tonale i Teknikens Värld. Jag har nog aldrig läst en sådan sågning av en bil någonsin. Visst, nu talar vi om Teknikens Värld, men ändå…

Designen är det inget fel på, men inte känns den särskilt spännande tycker jag.

Hoppas verkligen det kommer fler nya Alfa med betydligt mer spännande teknik under skalet.

erve

Henrik Boldrup
                  Deltagare

Läste lite snabbt testet av Tonale i Teknikens Värld. Jag har nog aldrig läst en sådan sågning av en bil någonsin. Visst, nu talar vi om Teknikens Värld, men ändå… Designen är det inget fel på, men inte känns den särskilt spännande tycker jag. Hoppas verkligen det kommer fler nya Alfa med betydligt mer spännande teknik under skalet.

Nu finns det som tur är andra tidningar än Teknikens Värld som har en annan uppfattning.

Själv har jag inte ens sett en Tonale med egna ögon än så länge.

Attachments:

Stelvio Ti 2,0 -20, 156SW 2,5 -04 och en Fiat 500e -15

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.