Topplock NordPublished by Peter Blomberg on › Forum › Teknik › Topplock Nord Detta ämne har 8 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 18 augusti, 2015 kl. 15:21 av Igino Cazzola. Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt) Författare Inlägg 15 augusti, 2015 kl. 11:58 #29545 Peter BlombergDeltagare Passar 1,8 toppen på 1750-motorn? Om ja, hur mycket kan man plana ? /mvh Peter 17 augusti, 2015 kl. 08:09 #29546 Björn EkDeltagare Tror 1,8 och 1750 är två namn på samma motor. Kolla volymen på 1,8-motorn… I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered. 17 augusti, 2015 kl. 08:36 #29547 Fredrik MalmbergDeltagare Inlägg av Peter Blomberg på 2015-08-15 11:58 Passar 1,8 toppen på 1750-motorn? Om ja, hur mycket kan man plana ? /mvh Peter Svar ja. Jag har planat 1,5 mm men det går säkert att ta några 10-delar till men då har man kanske lite svårare att snygga till toppen med en ytterligare planing framöver 17 augusti, 2015 kl. 21:49 #29548 Thomas SjölinDeltagare Både 1750 och 1.8 har 1779 cc så det är samma motor med olika beteckningar. 17 augusti, 2015 kl. 23:01 #29549 Igino CazzolaDeltagare 1750 och 1,8 har olika vevaxlar (samma slaglängd), det är den enda skillnaden jag känner till. Jag är fullständigt Räserskadad 18 augusti, 2015 kl. 06:37 #29550 Per GripenhallDeltagare Gissningsvis saknar 1,8 hål med bussning för ingående axel i växellådan. Något annat som skiljer? 18 augusti, 2015 kl. 09:13 #29551 Peter BlombergDeltagare Tack för info! Min gamla 1750-topp är inget att jobba vidare med (spricka mellan ventilsäten i ena förbränningskammaren). Om man skall göra en “vedbod-portning” vad bör man och vad skall man INTE göra? /Peter GTV 1750 -69 18 augusti, 2015 kl. 09:13 #29552 Peter BlombergDeltagare Tack för info! Min gamla 1750-topp är inget att jobba vidare med (spricka mellan ventilsäten i ena förbränningskammaren). Om man skall göra en “vedbod-portning” vad bör man och vad skall man INTE göra? /Peter GTV 1750 -69 18 augusti, 2015 kl. 15:20 #29553 Igino CazzolaDeltagare Inlägg av Per Gripenhall på 2015-08-18 06:37 Gissningsvis saknar 1,8 hål med bussning för ingående axel i växellådan. Något annat som skiljer? 1750 har 8 svänghjulsskruvar. 1,8 har 6 svänghjulsskruvar. Jag är fullständigt Räserskadad Författare Inlägg Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt) Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne. Logga in Användarnamn: Lösenord: Håll mig inloggad Logga in