Topplock Nord

Published by Peter Blomberg on

Forum Teknik Topplock Nord

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #29545
    Peter Blomberg
    Deltagare

      Passar 1,8 toppen på 1750-motorn?

      Om ja, hur mycket kan man plana ?

      /mvh Peter

      #29546
      Björn Ek
      Deltagare

        Tror 1,8 och 1750 är två namn på samma motor. Kolla volymen på 1,8-motorn…

        I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

        #29547
        Fredrik Malmberg
        Deltagare

          Inlägg av Peter Blomberg på 2015-08-15 11:58

          Passar 1,8 toppen på 1750-motorn?

          Om ja, hur mycket kan man plana ?

          /mvh Peter

          Svar ja. Jag har planat 1,5 mm men det går säkert att ta några 10-delar till men då har man kanske lite svårare att snygga till toppen med en ytterligare planing framöver

          #29548
          Thomas Sjölin
          Deltagare

            Både 1750 och 1.8 har 1779 cc så det är samma motor med olika beteckningar.

            #29549
            Igino Cazzola
            Deltagare

              1750 och 1,8 har olika vevaxlar (samma slaglängd), det är den enda skillnaden jag känner till.

              Jag är fullständigt Räserskadad

              #29550
              Per Gripenhall
              Deltagare

                Gissningsvis saknar 1,8 hål med bussning för ingående axel i växellådan. Något annat som skiljer?

                #29551
                Peter Blomberg
                Deltagare

                  Tack för info!

                  Min gamla 1750-topp är inget att jobba vidare med (spricka mellan ventilsäten i ena förbränningskammaren).

                  Om man skall göra en “vedbod-portning” vad bör man och vad skall man INTE göra?

                   

                  /Peter

                  GTV 1750 -69

                  #29552
                  Peter Blomberg
                  Deltagare

                    Tack för info!

                    Min gamla 1750-topp är inget att jobba vidare med (spricka mellan ventilsäten i ena förbränningskammaren).

                    Om man skall göra en “vedbod-portning” vad bör man och vad skall man INTE göra?

                     

                    /Peter

                    GTV 1750 -69

                    #29553
                    Igino Cazzola
                    Deltagare

                      Inlägg av Per Gripenhall på 2015-08-18 06:37

                      Gissningsvis saknar 1,8 hål med bussning för ingående axel i växellådan. Något annat som skiljer?

                      1750 har 8 svänghjulsskruvar. 1,8 har 6 svänghjulsskruvar.

                      Jag är fullständigt Räserskadad

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.