Svårt att säga..
Är det främre cylinderbanken så är det enklare att komma åt. Bakre cylindrbanken är mer svåråtkomlig eftersom att motorn behöver vinklas framåt genom att lossa lite på motorfästen. Sedan behöver säkert toppen planas lite för att vara säker på att den inte är småskev och kommer att läcka igen efter ett packningsbyte. Planing är inte dyrt men det är ju ett extra moment och tid.
Det är en grej.
En annan är att för att få dit allt sedan kommer du att behöva kränga på kamremmen med rätt verktyg (kolla med verkstaden först om de har kamjiggarna!) igen och då är det som du säkert har listat ut nu lika bra att byta kamrem, spännrulle, löprullar och dessutom vattenpumpen om du inte har bytt den förra veckan typ..
Så frågan är: vill du behålla bilen ett tag till framöver så att det kan vara “värt” att investera i fortsatta mil i en riktigt underhållande bil? Har du råd att låta verkstaden göra jobbet?
I så fall – kör till!
Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser