?topplockspackningen är slut!?!

Published by Christos Tzivis on

Forum Teknik ?topplockspackningen är slut!?!

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Christos Tzivis
    Deltagare

Så kort var lyckan?tror att topplockspackningen är kass(gul gegga under oljelocket och det kommer lite rök under motorhuven efter man parkerat. Typiskt nu när jag ska börja med fönsterbyte och badrumsrenovering ?.Hmmm sälja till någon händig eller vänta tills husrenoveringen är klar?…..man kan ju njuta av att titta på den tills …

James Edberg
      Deltagare

Vilken modell? 

Alfa Stelvio 2.2 -17 - Alfa Spider 3.0 -99 - Maserati QP -08 - Volvo v70 Bi-fuel -06

Christos Tzivis
        Deltagare

156 2.0 TS,2001:a

Är oljan gegig eller bara oljelocket. Kan vara kondens som gjort att locket blivit geggit.  

Christos Tzivis
          Deltagare

Bara i oljelocket och kylarvätskan luktar inte avgaser.Jag har kört väldigt lite och korta sträckor med Alfan men eftersom det kom rök under motorhuven samt att det var gul/vit gegga i locket så misstänker jag att topplockspackningen är kass.

Crister Borg
            Deltagare

Bubblar det i expansionskärlet när motorn är igång? Vattenånga ur avgasröret? Låt en verkstad provtrycka kylsystemet om du är osäker.

elCrillo Kalmar

Henrik Cornelius
              Deltagare

Som föregående talare är det värt att låta någon kolla på det. Gul gegga tyder som sagt på kondens som uppkommer av korta sträckor. Har själv varit där.

Säljer OBD-kablar för släckning av airbaglampa mm. PM:a för info.

Christos Tzivis
                Deltagare

Hmmbubblar inte i expansionskärlet men lite vit rök kommer det…verkstan får titta på det.

Crister Borg
                  Deltagare

Gör så för att va säker men jag tycker att det låter som att bilen blivit körd för lite och för korta sträckor i taget. Det har hänt mej också…

elCrillo Kalmar

Johnny Skoog
                    Deltagare

Igensatt vevhusventilation?  Bör göras rent ordentligt i mellanåt  

Christos Tzivis
                      Deltagare

Kan nog vara det.Har googlat men inte hittat hur man rengör vevhusventilationen på Alfa 156

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.