Träff i Småland !!! Växjö 8 Augusti

Published by Michael Emilsson on

Forum Träffar Träff i Småland !!! Växjö 8 Augusti

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Michael Emilsson
    Deltagare

Nu är det väl ändå hög tid att det händer något i detta område 

Östgöta-gänget kan ju, likaså sydlänningar (Skåne). Storstäderna kan erbjuda lite olika aktiviteter likaså Värmland/Dalarna, så nog tusan borde det finnas något liknande i Smålandstrakten.

Jag vill ha igång en diskussion med förslag på plats/tid/aktivitet. Kom igen nu, ös på. Det finns säkert ideér & tankar hos er 

Det fanns för några år sedan en samlingspunkt i Jkpg. vid Ica Maxiparkeringen, vill minnas att det var tisdagar. 

Jag tänker i all enkelhet till exempel: Stadsparken i Jkpg. en vardag, samling från kl 18.00, det finns parkeringar, glass/fika men även mat.

Någon gång i mitten/slutet av augusti efter semestrar kanske..?

Även Värnamo, Växjö, Ljungby finns ju på kartan…

Är det okej att bjuda med andra italienska fordon???  (alltså bilar & mc) 

Kan vi bli 10 – 15 fordon???

Crister Borg
    Deltagare

elCrillo Kalmar

Berth Gustavsson
    Deltagare

Trevligt! Men vet av erfarenhet att det brukar vara svårt att få respons på sådana här initiativ i semestertider…

Jag kommer gärna, och vet att det finns fler intresserade i Växjötrakten. En mer central plats i smålandet vore däremot att föredra, för att locka folk från fler orter. Tex Vetlanda, Vrigstad, Ramkvilla?

Berth

Michael Emilsson
    Deltagare

Min tanke är att sikta på en vardag lite längre in i augusti, det borde öka möjligheten för fler att komma  

Visst går det att ordna något i Växjötrakten, och det finns mycket häftiga italienska bilar i Vetlandatrakten vet jag.

Hörde jag Alfa Romeo? = Ja 

Crister Borg
    Deltagare

Christopher och jag kan åka karavan från Kalmar – vem mer hänger på!!!

elCrillo Kalmar

Perfekt Crille! Ska nog lyckas få med 2 alfor till  när tid och datum är bestämt  

Sune Svensson
    Deltagare

gokart i Hovmantorp hade vatt skoj

SudSune

Jesper Rosenlind
    Deltagare

Hej

Det finns en träff i Växjö i augusti faktiskt!
    Under Karl-Oskar dagarna lördag den 8 augusti så har vi samlat många av bilklubbarna och de olika märkena i Växjö! Jag postad tidigare i en annan tråd om “Biltorget” under Karl-Oskar dagarna och tänkte “bumpa” den snart.

Jag skulle tycka det vore jätte trevligt om ni drog ihop ett gäng, gör ni det så får gärna kontakta mig så ordnar jag plats åt er! Fika biljett delas ut till de som kommer organiserat!

Biltorget är en programpunkt som är mellan 10:00-16:00, för 2015 så kommer det komma ca 140 utställande fordon!

Mvh Jesper
    Se mer på http://vaxjocity.se/karl-oskardagarna/

Michael Emilsson
    Deltagare

Hej Jesper.

Det verkar superintressant .

Har du lagt ut det på andra “sociala medier” som det heter? 

Jag kan tänka mig ragga ihop ett gäng bilar. Är det enbart Alfa eller är andra italienska märken välkomna?

Jesper Rosenlind
    Deltagare

Hej Michael

Vore super trevligt om du drog ihop ett Alfa/Italien gäng!
    Jag har inte lagt ut på sociala förutom att vi har “påaat” aktiviteten på Karl-Oskar dagarnas Facebook som en aktivitet till besökarna.
    Alla italienska märken är välkomna, oavsett om det är två eller fler hjul, Maserati klubben kommer med några bilar och ett gäng Ferrari entusiaster kommer också komma!

Ju fler desto bättre!

Mvh Jesper

Vore skoj med någon träff  

Michael Emilsson
    Deltagare

Lyfter denna tråd, för nu har jag nämligen planerat för er som vill besöka detta arrangemang i Växjö Lördagen den 8 Augusti.

Finns mer att läsa här.   www.facebook.com/KarlOskarDagarna

Jag har “provkört” en sträcka som är drygt 80 km med start i Nässjö. Samlingsplats Stinsen Arena/Skogsvallen, dit är det lätt att hitta. 

Förslagsvis vid 08.00.Tar ca 20-30 min till Nässjö för er som åker via Jönköping. Vägarna som erbjuds bjuder på härligt kurviga och kuperade avsnitt, den som kör denna sträcka utan att utbrista i spontan tjut och skratt  ska inte köra bil, utan åka kommunalt…

Vi passerar bl a Tomtabacken som är södra Sveriges högsta punkt med sina 377 m över havet, så det går uppför och sedan går det utför…Det finns platser utmed vägen där vi kan samla ihop oss om någon behöver….

Så kom igen nu, kolla lufttrycket i däcken och bromsvätskan…så kör vi 

Ett förslag: 

Att träffas kl 10.00 på Biltemas parkering i Växjö Lördagen 8 Augusti, för att därifrån åka tillsammans till utställningsområdet, att ställa ut sin bil på området är helt valfritt.

Finns det intresse för att åka en sväng tidigare enligt ovan, så hör av er 

Mob. 076 186 95 99 

Mvh/Micke

Henrik Olofsson
    Deltagare

Låter ju toppen! 

Samlas på tex biltema innan och åka konvoj in till stortorget är ju en bra idé.

Jag kommer med 159:an iaf.

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.