Träff i Småland !!! Växjö 8 Augusti
Published by Michael Emilsson on
- Detta ämne har 13 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast 26 juli, 2015 kl. 13:32 av
Henrik Olofsson.
-
FörfattareInlägg
-
13 juli, 2015 kl. 19:59 #38092
Michael Emilsson
DeltagareNu är det väl ändå hög tid att det händer något i detta område
Östgöta-gänget kan ju, likaså sydlänningar (Skåne). Storstäderna kan erbjuda lite olika aktiviteter likaså Värmland/Dalarna, så nog tusan borde det finnas något liknande i Smålandstrakten.
Jag vill ha igång en diskussion med förslag på plats/tid/aktivitet. Kom igen nu, ös på. Det finns säkert ideér & tankar hos er
Det fanns för några år sedan en samlingspunkt i Jkpg. vid Ica Maxiparkeringen, vill minnas att det var tisdagar.
Jag tänker i all enkelhet till exempel: Stadsparken i Jkpg. en vardag, samling från kl 18.00, det finns parkeringar, glass/fika men även mat.
Någon gång i mitten/slutet av augusti efter semestrar kanske..?
Även Värnamo, Växjö, Ljungby finns ju på kartan…
Är det okej att bjuda med andra italienska fordon??? (alltså bilar & mc)
Kan vi bli 10 – 15 fordon???
13 juli, 2015 kl. 22:38 #38093Crister Borg
DeltagareelCrillo Kalmar
14 juli, 2015 kl. 17:08 #38094Berth Gustavsson
DeltagareTrevligt! Men vet av erfarenhet att det brukar vara svårt att få respons på sådana här initiativ i semestertider…
Jag kommer gärna, och vet att det finns fler intresserade i Växjötrakten. En mer central plats i smålandet vore däremot att föredra, för att locka folk från fler orter. Tex Vetlanda, Vrigstad, Ramkvilla?
Berth
14 juli, 2015 kl. 20:59 #38095Michael Emilsson
DeltagareMin tanke är att sikta på en vardag lite längre in i augusti, det borde öka möjligheten för fler att komma
Visst går det att ordna något i Växjötrakten, och det finns mycket häftiga italienska bilar i Vetlandatrakten vet jag.
14 juli, 2015 kl. 21:27 #38096Övergivna Forumposter
DeltagareHörde jag Alfa Romeo? = Ja
14 juli, 2015 kl. 21:50 #38097Crister Borg
DeltagareChristopher och jag kan åka karavan från Kalmar – vem mer hänger på!!!
elCrillo Kalmar
14 juli, 2015 kl. 22:22 #38098Övergivna Forumposter
DeltagarePerfekt Crille! Ska nog lyckas få med 2 alfor till när tid och datum är bestämt
14 juli, 2015 kl. 22:35 #38099Sune Svensson
Deltagaregokart i Hovmantorp hade vatt skoj
SudSune
15 juli, 2015 kl. 11:05 #38100Jesper Rosenlind
DeltagareHej
Det finns en träff i Växjö i augusti faktiskt!
Under Karl-Oskar dagarna lördag den 8 augusti så har vi samlat många av bilklubbarna och de olika märkena i Växjö! Jag postad tidigare i en annan tråd om “Biltorget” under Karl-Oskar dagarna och tänkte “bumpa” den snart.
Jag skulle tycka det vore jätte trevligt om ni drog ihop ett gäng, gör ni det så får gärna kontakta mig så ordnar jag plats åt er! Fika biljett delas ut till de som kommer organiserat!Biltorget är en programpunkt som är mellan 10:00-16:00, för 2015 så kommer det komma ca 140 utställande fordon!
Mvh Jesper
Se mer på http://vaxjocity.se/karl-oskardagarna/15 juli, 2015 kl. 11:31 #38101Michael Emilsson
DeltagareHej Jesper.
Det verkar superintressant
.
Har du lagt ut det på andra “sociala medier” som det heter?
Jag kan tänka mig ragga ihop ett gäng bilar. Är det enbart Alfa eller är andra italienska märken välkomna?
15 juli, 2015 kl. 12:06 #38102Jesper Rosenlind
DeltagareHej Michael
Vore super trevligt om du drog ihop ett Alfa/Italien gäng!
Jag har inte lagt ut på sociala förutom att vi har “påaat” aktiviteten på Karl-Oskar dagarnas Facebook som en aktivitet till besökarna.
Alla italienska märken är välkomna, oavsett om det är två eller fler hjul, Maserati klubben kommer med några bilar och ett gäng Ferrari entusiaster kommer också komma!Ju fler desto bättre!
Mvh Jesper
21 juli, 2015 kl. 14:07 #38103Övergivna Forumposter
DeltagareVore skoj med någon träff
26 juli, 2015 kl. 12:43 #38104Michael Emilsson
DeltagareLyfter denna tråd, för nu har jag nämligen planerat för er som vill besöka detta arrangemang i Växjö Lördagen den 8 Augusti.
Finns mer att läsa här. www.facebook.com/KarlOskarDagarna
Jag har “provkört” en sträcka som är drygt 80 km med start i Nässjö. Samlingsplats Stinsen Arena/Skogsvallen, dit är det lätt att hitta.
Förslagsvis vid 08.00.Tar ca 20-30 min till Nässjö för er som åker via Jönköping. Vägarna som erbjuds bjuder på härligt kurviga och kuperade avsnitt, den som kör denna sträcka utan att utbrista i spontan tjut och skratt
ska inte köra bil, utan åka kommunalt…
Vi passerar bl a Tomtabacken som är södra Sveriges högsta punkt med sina 377 m över havet, så det går uppför och sedan går det utför…Det finns platser utmed vägen där vi kan samla ihop oss om någon behöver….
Så kom igen nu, kolla lufttrycket i däcken och bromsvätskan…så kör vi
Ett förslag:
Att träffas kl 10.00 på Biltemas parkering i Växjö Lördagen 8 Augusti, för att därifrån åka tillsammans till utställningsområdet, att ställa ut sin bil på området är helt valfritt.
Finns det intresse för att åka en sväng tidigare enligt ovan, så hör av er
Mob. 076 186 95 99
Mvh/Micke
26 juli, 2015 kl. 13:32 #38105Henrik Olofsson
DeltagareLåter ju toppen!
Samlas på tex biltema innan och åka konvoj in till stortorget är ju en bra idé.
Jag kommer med 159:an iaf.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.