Träffar i Stockholmsområdet

Published by Håkan Andersson on

Forum Träffar Träffar i Stockholmsområdet

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Håkan Andersson
    Deltagare

Jag tänkte kolla intresset för ytterligare lokala aktiviteter i Stockholm med omnejd innan jag sätter igång något större projekt. Det jag tänker på är att schemalägga veckoträffar som Brostugan och Rödan och komplettera dessa med olika aktiviteter som bakluckeloppis, quizz, konvojkörningar till bestämda mål etc. Förslag på olika nya mål är Farsta Gård som skulle kunna bli ett alternativ till andra cafeer.  Nynäshamn, Täby och Norrtälje skulle också kunna ha egna platser att samlas. Bara vi inte skapar konkurrens så det står två bilar på varje ställe och alla blir sura. Underlaget är om jag förstått det rätt ca 1000 bilar.

Vi har också en inbjudan till Arlanda Bilfestival den 30 Augusti liggande. Intresse??

Säsongen är
    i full gång och vi vill i god tid informera Dig som är kontaktperson till
    anmäld

sportbilsklubb
    om den 30 augusti och Arlanda Bilfestival. Festivalen pågår mellan 10?17 och
    avslutas

med en
    gemensam bilkortege med en mycket trevlig samlingsplats som mål (återkommer
    inom kort

med mer
    information kring detta).

Läs
    vänligen igenom de olika momenten samt kontakta oss om det dyker upp frågor.

Samling och logistik kring uppställning av bilarna: Bestäm inom
    klubben en samlingspunkt innan Ni kommer till festivalområdet, exempelvis
    parkeringen
    på Ica Maxi Arlanda Stad, för att sedan åka i samlad trupp (max 50 bilar för
    uppställning
    på slingan)
    till Arlanda Test Track 2 och vara på plats kl 08.00?08.30 (vägbeskrivning
    nedan samt
    http://www.arlandabilfestival.se).
    Bilarna samlas på festivalområdet där klubbens kontaktperson får
    kontakt med
    en dedikerad funktionär för respektive klubb. Håll utkik efter klubbens logo!
    Klubbfunktionär
    och kontaktperson samlar alla bilar på rad och när detta är färdigt placeras
    klubben

uppställningsslingan. Funktionären åker med i första bilen och finns
    tillgänglig tills alla bilarna står
    parkerade
    rätt och alla frågor är besvarade (exempelvis var Ni kan placera ev. tält, bord
    och flagga).
    Klubbarna
    kan använda slingan samt korsande gångvägar till marknadsföring så länge fordon
    kan
    passera
    utan problem, vilket kommer att ske vid bilklubbsparaden samt vid
    utryckning/olycka. I
    övrigt ska inte de mindre gångvägarna
    användas till fordon förutom i nödfall.

Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.

Vet inte vad det beror på men det tycks som om det kommer färre o färre till spontanträffar med sina alfor. För några år sen dök det ofta upp 10-15 bilar på tisdagarna vid Brostugan. Nu är det tomt både där och annorstädes. Personligen tycker jag att det är kul om det finns annat o kolla på än alfa när man ändå är ute. Det finns ju massor av veckoträffar runt om i Sthlm som lockar med mycket kul att se, har jag förstått. Motorhistoriska sällskapet har tydligen nåt som är välbesökt varje måndag vid Eriksdalsbadet. Man kanske skulle skapa en alfahörna på vid den typen av träff? 

Det får nog inte bli alltför många olika schemalagda alfaträffar för då blir det precis som du säger bara ett litet fåtal bilar som dyker upp, sen självdör det.

Classe. (Oo=V=oO) 1600 GTj 1300 GTj

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.