Trafikbeteende.
Published by Thomas Sjölin on
- Detta ämne har 19 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 10 maj, 2024 kl. 13:36 av
Michael Årlin.
-
FörfattareInlägg
-
18 november, 2016 kl. 22:13 #44694
80% av dom som inte kan bete sig i trafiken kör 7,5 basbelopp Audi med solid svart eller vit lack och är födda sent 70 tal och några år in på 80 talet. Jepp. Dagens sanning. Jag är nog inte ens ironisk.
Classe. (Oo=V=oO) 1600 GTj 1300 GTj
23 juli, 2018 kl. 02:23 #44695Det är inte direkt gräddan av intellektuella som väljer att viga sitt yrkesval till körkort och körkortsfrågor, acceptera bara att dom för det mesta är helt hjärndöda. Du måste sluta fundera så mycket på den faktiska innebörden och börja producera svaret som dom vill ha, vilket i min mening är relativt självklart i detta fallet. Känns lite som reklam, dock verkar du inte förstå skillnaden mellan årsränta och månadsränta. Ett huslån har idag en årsränta på under 2% credway har en årsränta på över 30% vilket man kan jämföra med kreditkort som brukar ligga mellan 10-20% i årsränta https://credit-10.com/se/frogtail-logga-in/
30 augusti, 2018 kl. 15:16 #44696Posted By Claes-Peter Lindner on 18 nov 2016 10:13
80% av dom som inte kan bete sig i trafiken kör 7,5 basbelopp Audi med solid svart eller vit lack och är födda sent 70 tal och några år in på 80 talet. Jepp. Dagens sanning. Jag är nog inte ens ironisk.
Håller helt med!
Som Jeremy Clarkson säger “cocks” har gått över till Audis, det är fan alltid nån jävel i Audi som tror han är kung på vägen. Skulle också säga att åldersspannet är bredare, mest som försvar för min egen generation när man är född i mitten av ditt inteval.
Detta kanske är småstadsfenomen men jag uppfattar folk som fruktansvärt defensiva, särskilt i rondeller, helvete hälften stannar ju helt och hållet innan de kör ut i rondellen oavsett om det är några bilar eller ej.
Och många kör ekonomiska bilar, typ Hyundai och Kia, min teori är att det är helt ointresserade av bilar och då går kostnad över allt annat. Sen att bilen är ful, slö, osv verkar inte spela in alls. Jag menar, vem fan vill ha en Kia Sorento!19 april, 2019 kl. 08:18 #44697Posted By Klas Hedberg on 08 nov 2016 09:34
Utnyttjar du golvytan på ICA också och klämmer dig in före kön precis framför kassan?Ja, precis.
10 maj, 2024 kl. 13:36 #69814Håller med Peter Braun.
Man bör anpassa körningen efter omständigheterna så att det blir smidigt att komma fram, och samtidigt vara uppmärksam så att man inte hindrar andra på något sätt.
I Sverige så finns det för många “dum-regler” som alltid gäller oavsett situation, även fast det inte behövs. T.ex. gäller alla regler alla tider utan undantag trots att trafiksituationen förändras över dygnet. Detta kallar jag dum-regler”. Regler skall vara till för att hjälpa folk så att det skall bli smidigt för alla, inte dum-hindra folk i onödan.
I USA t.ex. för att ta ett exempel så finns det alltid undantag var och när man kan köra i olika filer vid olika tider på dygnet. Detta underlättar så att man kommer fram snabbare utan att hindra andra. T.ex. kan man köra i bussfiler vid tider när inga bussar går där. Man kan alltid köra till höger i en korsning om det inte kommer en bil från vänster etc. Skyltningen i USA är 100ggr bättre och mer informativb än i Sverige.
Tydligen så tycker Svenska trafikbyråkrater att vi svenskar är så dumma att vi inte kan läsa skyltar, och inte heller anpassa körningen till rådande omständigheter. Förmyndande och tragiskt.
AlfaMike
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.