Tråkigt

Published by Fredrik Brorsson on

Forum Allmänt Tråkigt

Visar 8 inlägg - 46 till 53 (av 53 totalt)
  • Författare
    Fredrik Brorsson
    Deltagare

Har ju precis haft kontakt med mitt bolag, Lf, och där finns bara gott att säga. Vid första kontakt fick jag ett preliminärt inlösenpris på 150-160000. Efter ny kontakt några dagar senare så sa de att de inte borde sagt den högre summan då de värderade den till runt 150000 som max. Men här hände det osannolika, skaderegleraren sa att i och med han sagt 160 vid första kontakten så var det det som gällde. Heder åt honom. Själv är jag nöjd då det ändå blev i de trakterna som ersättaren kostade.

Magnus Berg
      Deltagare

Blev det den svarta lågmilaren som va ute för 165′ alldeles nyligen?

Fredrik Brorsson
        Deltagare

Japp, fast inte för 165 

Om man vetat för två år sedan vad man vet nu efter en tur från Stockholm till Göteborg med en Tbi hade man aldrig köpt en diesel då. Men har haft två fina år med DBP och välkomnar WAG i familjen.

Magnus Berg
          Deltagare

Haha härligt! De va tur (för dig) att jag inte köpte den då. ? Hade kontakt med säljaren och hade den haft helskinn hade jag slagit till med en gång. 

Det lät som ett välvårdat exemplar, rostskyddsbehandlad m.m. Grattis!

Fredrik Brorsson
            Deltagare

Ok. Kommer du på torsdag så får du se den

Magnus Berg
              Deltagare

Inlägg av Fredrik Brorsson på 2015-08-16 10:02

Ok. Kommer du på torsdag så får du se den

Kommer hem från Italien på onsdag kväll men det ser ut som vi far vidare på torsdag. Skulle vi bli kvar hemma så dyker jag upp. Bra initiativ i vilket fall!

Peter Braun
                Deltagare

Grattis till din nya bil. Med tanke på hur nöjd du är så hade det tråkiga med krocken något bra med sig. Har själv en 2,0 JTDm som du hade. Låter som att du är klart nöjdare med TBi:n. Skall försöka komma på torsdag.

Gabriel Eriksson
                  Deltagare

Inlägg av nusret ljevo på 2015-08-15 14:50

Inlägg av Peter Braun på 2015-08-15 13:05

Du kan inte behålla bilen och samtidigt få inlösen på den. Stå på dig och tacka nej på deras bud. De kommer säkert komma med ett nytt bud som förmodligen blir bättre. 

Det kommer jag göra.Jag skulle nöja mig med 170.000kr.

Hur gick det, fick du upp budet från försäkringsbolaget?

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Visar 8 inlägg - 46 till 53 (av 53 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.