Trasigt fläktmotstånd alfa 75.

Published by Andreas aasland on

Forum Teknik Trasigt fläktmotstånd alfa 75.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Andreas aasland
    Deltagare

Har problem med att fläkten bara går på högsta läget i 75:an.  Förmodar att motståndet är trasigt. Vart kan jag lättast få tag på ett nytt och är det simpelt att byta?

Mvh Andreas

gösta gösta
      Deltagare

Sitter på undersidan med ett klipps brevid dräneringslangen

Vet inte om det finns nya jag kan ha beg som funkar gn270985@Hotmail. Com

Mvh gösta

Tommy Lindberg
        Deltagare

Hei Gösta, har du fortsatt  kvar et fungerande flaktmotstånd. Den som sikker i min alfa 75 TS er defekt. Mvh Tommy. tommyfolie@gmail.com  

Det samlas enorma mängder löv i fläktlådan på dessa och kylningen till motståndet upphör – tråden brinner av på “kretskortet”. Jag tyckte min verkade vara vanlig lödtråd… Kanske var det lagat en gång, ingen aning. Hittade ett nytt motstånd, så det byttes bara rätt av.

Det du behöver göra är att demontera hela paketet för en storstädning. Och då är det bara instrumentbräda loss som gäller, tyvärr. Passa på att diska ur alla luftkanaler också, det ger fräschare doft från fläktluften sen.

Med en avställd och saknad samt halvt isärplockad och väldigt dammig "rostfri" 75 30...

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.