Trollhättan, SAAB-museum och NOHAB

Published by Anders Eriksson on

Forum Träffar Trollhättan, SAAB-museum och NOHAB

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Anders Eriksson
    Deltagare

Hej!
      Jag är nyfiken på SAAB-museet, men även allmän industriteknik, och NOHAB har ju sina lokaler precis där….
      Är det någon som varit där och vill dela lite tips och inspiration??
      Eller, ännu roligare ide!! Vi ordnar en klubbträff där en lördag eller söndag. Bokar guide och avslutar med lunch på en trevlig restaurang.
      Jag saknar tyvärr helt lokal anknytning…. kan alltså inte bidra med några vettiga förslag   men kläcka ideer och föreslå datum går ju bra…

Vad sägs??
      Posta ett inlägg i tråden så får vi se vart det landar!!

//Anders

Nu: AlfaSud. Alfa 90. Då: 3*75turbo 164Q4 2*147 156 Brera 3.2 Sud Ti. Spider 916 V6. 159SW Tbi

Ola Söderpalm
      Deltagare

Hej,

Saab museet är helt fantastiskt, har varit där flera gånger, Helst skall man försöka få till så att Peter Bäckström, som är intendent/eldsjäl för museet, att guida och gärna hålla ett föredrag om Saabs tävlingshistoria. Numer finns det en bra restaurang i anslutning till museet, där man kan käka en god lunch. 

Hoppas det finns några Trollhätte-Alfisti som kan ta bollen!

Mikael Eriksson
        Deltagare

Intressant…detta är något jag gått och funderat på. Har tidigare varit med och arrangerat träffar i Mini Club Sweden och har funderat på om inte en “Trollhätteträff” skulle vara något för Club Alfa Romeo…måste kolla lite så det synkar med familjeliv, jobb och annat. Kan kolla med Peter Bäckström / SAAB museet och även se om några andra TrollhätteAlfistis vill hjälpa till med ideer och så.

När i tiden skulle vara lämpligt? Juni, Juli, Augusti? Tidigare? Senare?

CAR#9270 Mikael Eriksson Alfetta GTV 2.0 1982

Robert Jakobsson
          Deltagare

Hej! Jag jobbar på Innovatum området i Trollhättan (fd Nohab) några hundra meter från SAAB-museet. Är gärna med och fixar en träff under sommaren. Det finns många fina vägar i trakten och fantastiska industrihistoriska byggnader skulle kunna pussla ihop en bra träff kring. /Robert 

Alf1GT

Anders Eriksson
            Deltagare

KUL!!! låter som grunden till en rolig träff finns!!  törs vi bolla till Mikael och Robert att kolla mer konkret…..

tidsmässigt är en lördag eller söndag juni, juli, augusti vettigt. Vi bör kolla kalendern så det blir en “tom” helg, alltså inget banmöte eller annat i CAR. sen fyller väl SAAB 70år, kan innebära att SAAB-klubbar vallfärdar till Trollhättan… inget fel i det, men går det att undvika trängsel så är det bra.

detta blir bra!!!

Nu: AlfaSud. Alfa 90. Då: 3*75turbo 164Q4 2*147 156 Brera 3.2 Sud Ti. Spider 916 V6. 159SW Tbi

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.