Tysta fina sommardäck – vad köper man ?

Published by Åke Nyberg on

Forum Allmänt Tysta fina sommardäck – vad köper man ?

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Åke Nyberg
    Deltagare

Skall köpa nya däck till 166an – åker på 16 tum orginal och söker nåt tyst och fint. Vad rekommenderar panelen ?

Björn Hedberg
      Deltagare

Bridgestone turanza ?

Kenneth Larsson
        Deltagare

Michelin Pilot sport……Inget snack! Men det visste du redan Åke!

Björn Ågren
          Deltagare

Ska du frångå conceptet med michelin energy?

Henrik Lindgren
            Deltagare

HAr ett par nästan oanvända NANKANG som du kan få . För det var det ända positiva dom kunde skriva om dom. Dom gick tyst men totalt livsfarliga.

Nä skämt åsido, skuella aldrig ge dom till min värsta fiende. Pirelli tycker jag ofta är tysta. 

Jag har varit nöjd med de “Continental PremiumContact 5” (205/55/16) som jag satte på i våras. Tycker de är både tysta och greppar väldigt bra vid vardagssportig körning. De blir dock väldigt fort överhettade vid bankörning…

Björn Hedberg
              Deltagare

Michelin är dyrt och inte alls speciellt bra enligt min mening och reklamera ett par Michelin är i princip omöjligt då de anser att de är världsledande.

Hankook Ventus evo2

Jag var ute efter ett tyst däck till min förra bil och kollade tester som visade att det var Hankook Ventus S1evo2 som gällde.

Ringde däckfirman och beställde dom. Han hade inga hemma och frågade om jag inte kunde tänka mig ett annat däck?

Sa att jag ville ha ett så tyst däck som möjligt. Ja det är det dom du ska ha fick jag till svar och han tog hem 4 stycken.

Jag var väldigt nöjd med dom.

Frank Pino
                Deltagare

Har haft Continental PremiumContact 5 på några bilar, i både 17 och 18 tum, har varit väldigt nöjd med de egenskaper som jag uppskattar: ljudnivå och respons. Dock slits de onödigt fort på en hästkraftsstinn framhjulsdriven Alfa:-)

Alfapino

Peter Braun
                  Deltagare

Kan bara hålla med inläggen innan gällande Continental. Oftast testvinnare.

Sven Lennartsson
                    Deltagare

Man kan dock inte beskylla Continentaldäcken för att vara tysta om de är på 19 tum. Men det ligger nog mer på däckstorleken än fabrikatet.

Sven L

Lars Narvselius
                      Deltagare

Nu är det ju inte 19″ som efterfrågas utan 16″. Continental är mycket bra, som Peter skriver, oftast testvinnare. Har själv haft dem på olika bilar och är mycket nöjd med dem.

GTV6 GP - 87 / Giulietta Veloce - 16

Sven Lennartsson
                        Deltagare

Syftet med mitt inlägg var mer att belysa att samma däck kan ha olika egenskaper beroende på storleken, inte avråda från köp.

Sven L

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.