Underredsbehandla Alfa 156

Published by Daniel Felton on

Forum Allmänt Underredsbehandla Alfa 156

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Daniel Felton
    Deltagare

Ciao,
      Jag har tänkt underredsbehandla min 99% rostfria 156:a hos M.A.P. Bilvård i Linköping med deras varmvaxbehandling (Bas – golv upp till vindrutor).

Jag undrar om något har erfarenhet av liknande behandling på sin 156:a, eller till och med hos M.A.P. Bilvård i Linköping, och undrar över resultatet.

Sist men inte minst undrar jag om det är något särskilt jag bör tänka på inför en sådan behandling?

Tack på förhand!
      Daniel

Alfa Romeo - "Beauty is not enough Power for your control."

…att slipa hela golvet plåtrent och lacka om innan rostskyddet eftersom fukten ofta kryper inifrån och utåt….

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Paul Svedunger
      Deltagare

Jag lät göra det på min 156:a när den var nästan ny. Får alltid beröm av bilprovningen på besiktningen. Men det var inte därför jag gjorde det, för att få beröm alltså. Utan för att jag redan tidigt kände att jag ville behålla bilen. Gjordes hos auktoriserad Dinitrol-center i Lund.

Paul

Att underredsbehandla en gammal bil med vax kan vara vanskligt. Det får absolut inte finnas rost eller eller gammal lös massa under för då kommer det att rosta ännu mer efter behandlingen. Det som annars funkar bra är linolja, det tränger in i alla skrymslen, till och med innanför spaltrost och stoppar upp fortsatt spridning.

Ninni Bergfors
        Deltagare

Vi har behandlat vår 156:a med linolja hos Kraftoljan. Det brukar bli beröm vid besiktningen.

Ninni

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.