Upp- och eftersnack Gelleråsen 2025-05-03

Published by Stefan Atterhall on

Forum Bankörning Upp- och eftersnack Gelleråsen 2025-05-03

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Stefan Atterhall
    Moderator

Väntan är över – äntligen säsongspremiär!

Anmälan är öppen via inlägget i kalendern.

Kommer du redan på fredag kväll samlas vi på Red Brick Pub inne i Karlskoga för middag och uppsnack från 19.15.

Obs! På att om man anmäler sig till alla säsongens banmöten innan 1/4 finns en ytterligare medlemsrabatt – se sidan om Medlemsförmåner.

Väl mött på banan!

I/utanför garaget:
      - Giulietta Sportiva 1.4 TB 170 TCT -14
      - 156 Sportwagon 2.5 V6 TI -04
      - 156 Sportwagen 2.0 JTS TI -04
      - Sprint Veloce 1.7 8V -87
      - Alfasud TI 1.7 8V -78

Martin Atterhall
      Deltagare

Varvar motorbyggandet med mental uppladdning genom att titta på gamla videor och kollar loggar etc. Det är alltid lika besvärande att se sig själv köra (och klanta sig av och till) men för mig har det funkat som nyttig själv-coachning.

Målet för i år är att försöka få till lite högre ingångshastighet i Depåkurvan. Jag har alldeles för mycket respekt för ingången till den och bromsar för mycket innan (behöver jag ens bromsa – kanske kan räcka att slå av lite??) vilket resulterar i att jag tappar massor med tid fram tills det verkligen svänger. I vänstern efter Hårnålen (Split 3 på bilden) håller jag typ 10-15 km/h högre fart ( och 20% mer sidoacceleration 1,4G jämfört med 1,15…) och den har ungefär samma radie, så det borde finnas potential – håll undan där när dåren i den lilla Sprinten kommer! 😀

Andra rejs 2023 är lite bra “pepp” där jag fick rätt bra sprutt efter att ha blivit ramponerad av en svart BMW, tänk vad lite adrenalin kan göra 🙂
        Youtube R2 2023 Gelleråsen

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.