Upp-, och eftersnack Kinnekulle 2020-08-08

Published by Joakim Landelius on

Forum Bankörning Upp-, och eftersnack Kinnekulle 2020-08-08

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 25 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #52453
    Joakim Landelius
    Keymaster

      Kommer solen skina? Kommer gräset klippas av någon bakom TV-krönet? Kommer någon av Challenge-bilarna köra under 1 minut?

      A penny for your thoughts!

      /Jocke

      Du kan kalla mig herr Charlie

      #52533
      Lars T Andersson
      Deltagare

        Nej på alla!  🙂

        Lars

         

        #52555
        Mats Forssén
        Moderator

          Kommer solen skina? Kommer gräset klippas av någon bakom TV-krönet? Kommer någon av Challenge-bilarna köra under 1 minut? A penny for your thoughts! /Jocke

          – Ja

          – Definitivt

          – Nej, det blir svårt med tanke på regnandet… 😉

          Fråga: Kommer vi ha tidtagning på R-passen?

           

          #52562
          Martin Atterhall
          Deltagare

            Boxersolen kommer skina i alla fall!

            Platt fall inför Gelleråsen med motorbytet för MCDn, men nu rullar den och är nybesiktigad UA! Är tämligen säker på att det blir åtminstone ytterligare en boxer.

            #52565
            Joakim Landelius
            Keymaster

              Fråga: Kommer vi ha tidtagning på R-passen?

              Javisst! Oklart med amigoo, men dock papper på plats.

              /Jocke

              Du kan kalla mig herr Charlie

              #52566
              Mats Forssén
              Moderator

                Fråga: Kommer vi ha tidtagning på R-passen?

                Javisst! Oklart med amigoo, men dock papper på plats. /Jocke

                Toppen! Då är det alltså läge att montera transpondern 🤔😎

                #52651

                Jag anmälde mig till r-klassen men såg sen att man måste ha vagnbok för att köra. Har ingen vagnbok ännu. Fattas några elgrejer (huvudströmbrytare och tredje bromsljus). Har bur, stol, bälte och raceoverall till mig själv (plus övriga grejer såsom hjälm, handskar mm).

                Är det ändå ok att köra med r-klass? Vill vara med och uppleva tempot ni kör 🙂

                C.R.T - Carbonara Racing Team #36

                Debut 2021: Plats 10, Klass III
                2022: Plats 5, Klass III
                2023: Plats 3, Klass III

                #52656
                Joakim Landelius
                Keymaster

                  Jag anmälde mig till r-klassen men såg sen att man måste ha vagnbok för att köra. Har ingen vagnbok ännu. Fattas några elgrejer (huvudströmbrytare och tredje bromsljus). Har bur, stol, bälte och raceoverall till mig själv (plus övriga grejer såsom hjälm, handskar mm). Är det ändå ok att köra med r-klass? Vill vara med och uppleva tempot ni kör 🙂

                  R-klassen kräver vagnbok, men dock inte uttagen 2020. Får du dit brytare och bromsljus under veckan kan jag göra undantag för dig, annars får vi flytta din anmälan till någon av gatbilsklasserna. I sådana fall kan du be någon snällt att få låna en R-bil och ta ett par varv i ett R-pass, så får du chans att uppleva tempot ändå.

                  /Jocke

                  Du kan kalla mig herr Charlie

                  #52686
                  Joakim Landelius
                  Keymaster

                    OBS!

                    Nytt schema publicerat. Sammanslagning av B+C klasserna. Mer bantid för alla!

                    /Jocke

                    Du kan kalla mig herr Charlie

                    #52691
                    Mats Forssén
                    Moderator

                      OBS! Nytt schema publicerat. Sammanslagning av B+C klasserna. Mer bantid för alla! /Jocke

                      Strålande! 👍🏻
                      Börjar bli grymt laddad, är ju två år sen jag körde på Kullen senast så det är på tiden nu 😊

                      #52708
                      Jonas Karlsson
                      Deltagare

                        28 grader varmt utlovat!

                        Blir solstol, parasoll och kylbox. 😎

                         

                        #52719
                        Robert Hagblom
                        Deltagare

                          Någon som bokat boende och vart?

                          Mvh Robert Hagblom

                          Robert Hagblom

                          #52720
                          Lars T Andersson
                          Deltagare

                            Jag ändrar mig. Solen kommer att skina, gräset bakom TV-krönet kommer att klippas och nån kanar runt på 59,8.

                            Jag tänker inte klippa gräset bakom TV-krönet men det var mer än 15 år sedan jag var på Kinnekulle så det kanske är bäst att inte lova för mycket. Men det ska bli roligt att komma dit igen och rasta Giulian och träffa trevliga CAR-medlemmar.

                            Sammanslagning av B och C: Det hade varit bra om C fått första passet bara för C tycker jag som måste lära mig att hitta runt. Ett pass för att memorera och hitta spår och bromspunkter. B-klassen kan sånt redan. Sen uppstår frågan när man slår samman två klasser med olika regler. Är det C som åker B-klass eller är det B som åker C-klass?

                            Lars T

                            #52721
                            Jonas Karlsson
                            Deltagare

                              Någon som bokat boende och vart? Mvh Robert Hagblom

                              Har bokat boende på Rasta i Götene, var det närmaste jag hittade.

                              #52725
                              Thomas Sjölin
                              Deltagare

                                Kolla med Pensionat Karlslund annars, ligger typ på andra sidan kullen. Bodde där ifjol och hade hela stället för mig själv.

                              Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 25 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.