Upp-, och eftersnack Kinnekulle 2020-08-08

Published by Joakim Landelius on

Forum Bankörning Upp-, och eftersnack Kinnekulle 2020-08-08

Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
  • Författare
    Stefan Atterhall
    Moderator

Boxersolen kommer skina i alla fall! Platt fall inför Gelleråsen med motorbytet för MCDn, men nu rullar den och är nybesiktigad UA! Är tämligen säker på att det blir åtminstone ytterligare en boxer.

När var det fem boxer-Alfor på ett banmöte senast, eller ens på en träff?

2x Sud, 2x Sprint och en 33a anmälda – inte illa! 😃🍀

Klassegrare CAR Challenge kl. II -- 2019, 2017 och 2016!
    Följ framfarten - Bilder Instagram | Resultat Speedhive, Alfaromeo.org | Racefilm Youtube

Alfor för tillfället
    147 3.2 V6 GTA -04 -- #16 CAR Challenge kl. II (Projekttråd .org)
    156 SW 2.5 V6 TI -05
    Sprint 1.7 8V Grand Prix -87

Tomas Gunnarsson
    Deltagare

Ingen mer än jag som bor på Falkängen?

Tomas Gunnarsson

Robert Hagblom
    Deltagare

Kastade i sovsäcken, sover nog i “depåtälten” 🙂

Robert Hagblom

Joakim Landelius
    Keymaster

Jag ändrar mig. Solen kommer att skina, gräset bakom TV-krönet kommer att klippas och nån kanar runt på 59,8. Jag tänker inte klippa gräset bakom TV-krönet men det var mer än 15 år sedan jag var på Kinnekulle så det kanske är bäst att inte lova för mycket. Men det ska bli roligt att komma dit igen och rasta Giulian och träffa trevliga CAR-medlemmar. Sammanslagning av B och C: Det hade varit bra om C fått första passet bara för C tycker jag som måste lära mig att hitta runt. Ett pass för att memorera och hitta spår och bromspunkter. B-klassen kan sånt redan. Sen uppstår frågan när man slår samman två klasser med olika regler. Är det C som åker B-klass eller är det B som åker C-klass? Lars T

Angående sammanslagning och gällande regler tar vi det på förarsätet imorgon. Det brukar inte vara något problem att komma överens.

För att bekanta dig med banan rekommenderas banvisningen klockan 9, sedan är det ju naturligt att testa olika spår mellan varven…

/Jocke

Du kan kalla mig herr Charlie

Dennis Mollberg
    Deltagare

Hej!

Jag vill passa på att tacka alla som anordnat banmötet, efter tio års frånvaro kan jag bara konstatera att alfaklubben träffar är precis lika bra som förr och och folket lika trevligt!

Lars T Andersson
    Deltagare

Jag hade en trevlig dag på Kinnekulle med många varv och därmed massa erfarenhet. Och alla diskussioner om lämpligt tryck i P Zero Corsa! Målet för nästa besök är satt till <1.10 om däcken vill vara med och jag får till rätt tryck. Och byter bromsvätskan! Ronny A rekommenderade Motul med en trebokstavsförkortning och tre siffror. Kan de va RBF 660 kanske?

Ni som åker riktigt fort och behöver bromsa då och då kanske kan ge mig ett tips?

Tack Joakim och Sune för gott management!

Lars T

Dan-Erik Hansson
    Deltagare

Vilken sjukt bra dag vi hade på Kullen i lördags! 9 st pass enligt schema vilket till slut blev 8 pass + 45 minuter open pit-lane, sensationellt bra. Strålande sol, fungerande luftkonditionering i bilen och eminent arrangemang av Sune och Joakim. Ovan på det en riktigt god lunch levererad av Carina Törn (Carinas kök och bar), första gången det gick att njuta av lunchen på Kullen.

4C-körningen var också OK ända tills ett inte helt perfekt spårval över TV-krönet resulterade i ett mindre smickrande spår i den tills dess välkrattade sandfållan. Dessutom var farten så låg att jag inte ens nådde fram till räcket, så det blev bara en dammig bil med skitiga däck som konsekvens. Ingen gräsklippning för min del dock.

Vi ses på Knutstorp!

F.d. challengeförare i GTV #4. Giulia Veloce -17 och 4C -16

Martin Atterhall
    Deltagare

Ja, vilken dag – men det var inte helt enkelt att hänga med i svängarna när det blev så tätt mellan passen! På nåt vis har det satt sig nån banmötesrutin och “känsla” för vad man hinner med på 45 min mellan körningar – nu blev det brådis flera gånger. 🙂

Härligt med så många Boxers på plats och Illbattingen skötte sig (nästan) exemplariskt. Kulleder i topplagringarna på fjäderbenen är uppenbarligen en hit, särskilt tillsammans med ännu lite tuffare fjädrar. Blev riktigt förvånad när däcket vänster fram var i princip helt jämnt slitet! Riktigt kul att få vara med och jaga de snabba pojkarna också – på baksidan åtminstone. På rakan är jag chanslös…

Någonstans skvätter den ur sig lite bensin, framför allt i/efter Kvarnen, och ångorna lägger sig i kupén. Inte helt angenämt! Nu gick det ju bra att ventilera men det blir lätt lite obehagligt. Helt torr under och inga fläckar på marken så det blir till att jaga…

Mohlins i fart:
    AR33 Mohlins

Martin Atterhall
    Deltagare

Jag hade en trevlig dag på Kinnekulle med många varv och därmed massa erfarenhet. Och alla diskussioner om lämpligt tryck i P Zero Corsa! Målet för nästa besök är satt till <1.10 om däcken vill vara med och jag får till rätt tryck. Och byter bromsvätskan! Ronny A rekommenderade Motul med en trebokstavsförkortning och tre siffror. Kan de va RBF 660 kanske? Ni som åker riktigt fort och behöver bromsa då och då kanske kan ge mig ett tips? Tack Joakim och Sune för gott management! Lars T

Nu vet jag ju inte hur tung din bil är, men vanlig Biltema DOT4 funkar bra för mig… Byter varje år. 🙂

Lars T Andersson
    Deltagare

Jämfört med alla andra på Kinnekulle i lördags går jag väl in i supertungvikt med drygt 1700 kg tjänstevikt. Kollade med Autolounge idag  och Giulia QV är specad med en bromsvätska (DOT4) som motsvarar Motul RBF660 betr. torr resp. våt kokpunkt. Så det blir nog ett byte till den specade nästa vecka. Bilen är ju byggd i juli 2019 så de är väl dags……
    Det blir s-tans varmt under huven efter ett pass och jag missade att öppna huven direkt när jag kom in så slutsatsen är att det blev ångblåsa pga det.

Lars T

Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.