Upp-, och eftersnack Mittsverige 2022-08-27
Published by Joakim Landelius on
› Forum › Bankörning › Upp-, och eftersnack Mittsverige 2022-08-27
- Detta ämne har 15 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast 29 augusti, 2022 kl. 12:56 av
Joel Kanerva.
-
FörfattareInlägg
-
16 januari, 2022 kl. 21:54 #61005
Vem sväljer mygg vid målgång? Vem startar i uppförsbacke? Vem tar kampen på kampingen?
/Jocke
Du kan kalla mig herr Charlie
21 januari, 2022 kl. 08:54 #61090Kul att vi får åka norr om Dalälven igen!
24 mars, 2022 kl. 14:58 #61820Är det nått speciellt man måste tänka på om man kommer med på banmöte? Har varit ett antal gånger med finska alfaklubben och där räcker det med hjälm under armen och peng i fickan. Är ju relativt nära till härnösand för vi som bor där mot Putinhållet.
24 mars, 2022 kl. 23:13 #61828Är det nått speciellt man måste tänka på om man kommer med på banmöte? Har varit ett antal gånger med finska alfaklubben och där räcker det med hjälm under armen och peng i fickan. Är ju relativt nära till härnösand för vi som bor där mot Putinhållet.
Allt du behöver veta står att läsa på sidan om banmöten, https://www.alfaromeo.org/var-verksamhet/banmoten/
Vad för slags kläder du behöver, annan utrustning, licens osv.
25 mars, 2022 kl. 08:51 #61830Är det nått speciellt man måste tänka på om man kommer med på banmöte? Har varit ett antal gånger med finska alfaklubben och där räcker det med hjälm under armen och peng i fickan. Är ju relativt nära till härnösand för vi som bor där mot Putinhållet.
Allt du behöver veta står att läsa på sidan om banmöten, https://www.alfaromeo.org/var-verksamhet/banmoten/ Vad för slags kläder du behöver, annan utrustning, licens osv.
Tackar för infon. Där står att det krävs SBF licens för att få köra? Det känns som det skulle vara knepigt att få och en snabbkoll på deras “prova på” sida ser jag att det krävs svenskt personnummer. Betyder det att man är relegerad till åskådare som utlänning?
27 mars, 2022 kl. 00:48 #61854Är det nått speciellt man måste tänka på om man kommer med på banmöte? Har varit ett antal gånger med finska alfaklubben och där räcker det med hjälm under armen och peng i fickan. Är ju relativt nära till härnösand för vi som bor där mot Putinhållet.
Allt du behöver veta står att läsa på sidan om banmöten, https://www.alfaromeo.org/var-verksamhet/banmoten/ Vad för slags kläder du behöver, annan utrustning, licens osv.
Tackar för infon. Där står att det krävs SBF licens för att få köra? Det känns som det skulle vara knepigt att få och en snabbkoll på deras “prova på” sida ser jag att det krävs svenskt personnummer. Betyder det att man är relegerad till åskådare som utlänning?
Släng iväg ett mail till SBF och fråga, det är nog där du kan få det bästa svaret.
30 mars, 2022 kl. 10:29 #61889Jag har varit på banmöte med ett par killar från Åland förra året så det går att köra som utlänning. Jocke kanske vet hur det löstes den gången? De utnyttjade inte “prova på”, de körde i klasser där licens krävs.
Tomas Gunnarsson
30 mars, 2022 kl. 18:33 #61896Jag har varit på banmöte med ett par killar från Åland förra året så det går att köra som utlänning. Jocke kanske vet hur det löstes den gången? De utnyttjade inte “prova på”, de körde i klasser där licens krävs.
Ålänningarna har så vitt jag tagit SBF-licens.
Går det så går det...
30 mars, 2022 kl. 21:01 #61901Hej,
Frågan har utretts med SBF och för allmän information finns möjlighet att icke-svenska deltagare löser prova-på. Detta sker dock på plats på banan och är ENDAST möjligt för den som av ovan nämnda orsaker inte kan göra det i e-tjänsten.
Och ja, Joel och Simon har SBF-licens sedan flera år tillbaka.
/Jocke
31 mars, 2022 kl. 09:38 #61903Hej, Frågan har utretts med SBF och för allmän information finns möjlighet att icke-svenska deltagare löser prova-på. Detta sker dock på plats på banan och är ENDAST möjligt för den som av ovan nämnda orsaker inte kan göra det i e-tjänsten. Och ja, Joel och Simon har SBF-licens sedan flera år tillbaka. /Jocke
Japp och tack för det. Fungerar på olika sätt i olika länder så det är inte lätt att veta hur man ska göra. I Finland så räknas banmöten inte som motorsport utan som körövning så ingen licens krävs. Ska se om jag får ihop ett gäng eller om jag kommer ensam. Bra mycket roligare om man är fler.
//H
31 mars, 2022 kl. 20:31 #61917I Sverige finns det många olika sätt att genomföra banmöten på. CAR har valt att göra det inom SBFs reglementen och paraply (dels för att det krävs motorsportförsäkring vid all körning på bana oavsett syfte) och dels för att vi arrangerar tävlingar.
Andra arrangörer gör det på andra sätt med andra förutsättningar. Smaken är väl som baken, I guess =)
/Jocke
24 juli, 2022 kl. 15:30 #62925På lugna halvtimmen, behövs en prova-på licens då?
tarnishedtiger
25 juli, 2022 kl. 12:20 #62929Nej, på Lugna halvtimmen åker man med vanlig bil, inga krav på hjälm, speciella kläder eller licens. Dock åker man bakom en ”pace-car” som bestämmer farten. Ett mycket bra sätt att känna på lite av känslan av att vara på en racerbana.
CAR#9270 Mikael Eriksson Alfetta GTV 2.0 1982
24 augusti, 2022 kl. 15:22 #63139Går det att köpa lunch vid banan?
24 augusti, 2022 kl. 16:43 #63140Går det att köpa lunch vid banan?
Ja, kiosken håller öppet och har lunch! 🙂
I/utanför garaget:
- Giulietta Sportiva 1.4 TB 170 TCT -14
- 156 Sportwagon 2.5 V6 TI -04
- 156 Sportwagen 2.0 JTS TI -04
- Sprint Veloce 1.7 8V -87
- Alfasud TI 1.7 8V -78 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.