uppstart

Published by Sune Svensson on

Forum Bankörning uppstart

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Sune Svensson
    Deltagare

idag har jag gjort uppstart på suden inga överaskningar  som tur var planerar att åka på Knutstorp den 14 april  Hyllinge har träningsdag för racebilar 

Skönt för dig Sune, själv hoppas jag kunna starta nån gång i mitten av April förhoppningsvis innan vagnsboks gubben dyker upp!

Benny Steen
      Deltagare

I år kanske man hinner montera bort vinterdäcken på dragbilen innan man åker till gelleråsen 10 maj 🙂

Själv monterar jag ihop motorn för tillfället. skall bromsas i bänk förhoppningvis under mars.  
        Upptäckte idag att det inte längre finns något hål för oljestickan…

Dan-Erik Hansson
        Deltagare

Inlägg av Sune Svensson på 2014-03-09 18:10

idag har jag gjort uppstart på suden inga överaskningar  som tur var planerar att åka på Knutstorp den 14 april  Hyllinge har träningsdag för racebilar 

Jag tror att det är dags att begränsa antalet testdagar. Bör införas i nästa reglemente. 

Däck är beställda för mig och det blir ingen chassiombyggnad, åtminstone inte till Gelleråsen. Största modifieringen blir nog att jag går från noll toe-in till ett par mm toe-ut på framhjulen. Möjligen blir det en klenare krängare fram också men man ska ju bara ändra på en sak i taget. Eller hur det nu var.

Sune Svensson
          Deltagare

de är het rätt att göra en sak o sen testa vad resultatet blev har man gjort två ändringar så skruvar man bort sej  angående testdagar så har ja inte fullt min kvot ännu

Dan-Erik Hansson
            Deltagare

“Testdagar” även kallat tjuvträning. Alla testdagar som jag inte är med på är per definition tjuvträning.

Sune Svensson
              Deltagare

vagnsbokbesikting är beställd nu till 29 mars så blir de klart

Sune Svensson
                Deltagare

nu är vagnsboksbesiktingen klar så nu är målet att åka på Knutstorp 13 april ska bli väldigt skoj o slita lite däck

Dan-Erik Hansson
                  Deltagare

Nice!

Vagnboken ska stämplas den 7 april för min del. Letar tjuvträningstillfällen för fullt och i morgon blir avgassystemet hopsvetsat. 

Ha det så kul på Knutan. Ska bli kul att höra vilka varvtider du får till med Sud Car Challenge -14 edition  

Sune Svensson
                    Deltagare

vet inte om de är möjligt att få några tider med transponder annars så blir de väl manuellt o då blir de värdsrekord runt Knutstorp.

Sune Svensson
                      Deltagare

i dag söndagen 13 april så har ja varit på Knutstorp på Hyllinges test o träningsdag för racebilar o kört 6 pass a  30 minuter o konstaterat att gubben orkar trots en hel del besvär efter en ljumsbråkoperation. samt att bilen funkat klockrent o tätt släpper inget ifrån sej inte ens växelådsolja vet inte om de är ett gott tecken men hoppas gör ja. Fick också möjlighet att testa min nybyggda växelåda där ja har sänkt utväxling på femman hade ca 700 varv kvar innan varvtalstopp när de var dags o bromsa o då bromsar ja ca vid 50 metersskylten så väl mött på Gelleråsen den 11 maj

Benny Steen
                        Deltagare

Många verkar vara tidigt ute år. med tanke på vädret är här uppe i norr har ni väl högsommar i skåne 🙂

jag mekar fortfarande, motorn kom i bilen idag och elen kickades iggn. förhoppningsvis provstart med nya kolvara och kammarna i veckan…

bilen blir fet med nya däcken 🙂

Niclas Rosengren
                          Deltagare

Nr 9 är uppstartad med nyslipade kammar och elektrisk vattenpump. Tyvärr hinner jag ej med nån Tjuvträning innan Åsen då jag spenderar alldeles för mycket tid i Kina (där avsaknaden av Alfor är total). Vagnboksbes är klar och licens för i år är klar så det finns hopp

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.