Ursprungsuppgifter äldre alfa romeo

Published by Jörgen Mälargård on

Forum Allmänt Ursprungsuppgifter äldre alfa romeo

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare

För länge sedan vet jag att jag kontaktade någon på Alfa Romeo i Italien, lämnade chassinummer, och fick tag på ursprungsuppgifter om en av mina bilar.

Var den levererats, vilken färg, inredning osv den hade vid leverans.

Kan inte hitta var jag vände mig för att få dessa uppgifter. Någon glad alfamänniska där ute som har koll på detta?

jorg1

Wille Roos
    Deltagare

Inlägg av Jörgen Mälargård på 2015-11-11 13:10

För länge sedan vet jag att jag kontaktade någon på Alfa Romeo i Italien, lämnade chassinummer, och fick tag på ursprungsuppgifter om en av mina bilar.

Var den levererats, vilken färg, inredning osv den hade vid leverans.

Kan inte hitta var jag vände mig för att få dessa uppgifter. Någon glad alfamänniska där ute som har koll på detta?

Här kanske: Pedigree

Wille R.

Sune Karlsson
      Deltagare

Centro Documentazione Alfa Romeo borde kunna hjälpa till.

Går det så går det...

Denna mailade jag VIN nummer till och fick svar, 

centrodocumentazione@alfaromeo.com

//Stefano

Stefano:CAR 9126 : Alfa Romeo Spider 3.0 V6 24v -02

Stort tack!

Har mailat nu. Får se hur lång tid det tar innan jag får svar?

jorg1

Daniel Tunér
        Deltagare

Jag fick svar efter en dag, han brukar svara ganska fort. Han brukar vilja ha en bild på bilen dock så att han kan verifiera att han inte skickar information till en obehörig person.

Ser ut ungefär såhär, i detta fallet ang min bil:
          According to our documentation files, the chassis number AR 1378248 originally corresponds to an Alfa Romeo 1750 GT Veloce (105.44), manufactured on the 21st April 1970 and sold on the 23rd April 1970 to Alfa Romeo Sweden, Stockholm. The body colour is ochre yellow (AR 109), with black skai interiors.

Glöm inte att tacka för svaret du får bara. Marco Fazio som skickar ut dessa mailen och hittar denna informationen gör det endast som en tjänst för oss för att han är en schysst kille och tycker det är kul att hjälpa folk med information så är viktigt att bibehålla den relationen med Alfistis i framtiden (Y).

Fick också snabbt svar

Nån som vet vilket färgnummer indigo grey har? 

According to our documentation files, the chassis number AR 1243632originally corresponds to an Alfa Romeo GT 1300 Junior (105.30), manufactured on the 5th November 1969 and sold on the 12th November 1969 in Palazzolo sull’Oglio, Brescia, Italy.The body colour is indigo grey, with amaranth skai interiors.

jorg1

Thomas Sjölin
          Deltagare

En snabb googling får mig att hitta “AR-735 Grigio Indaco”

Wille Roos
            Deltagare

Inlägg av Jörgen Mälargård på 2015-11-11 20:15

Fick också snabbt svar

Nån som vet vilket färgnummer indigo grey har? 

According to our documentation files, the chassis number AR 1243632originally corresponds to an Alfa Romeo GT 1300 Junior (105.30), manufactured on the 5th November 1969 and sold on the 12th November 1969 in Palazzolo sull’Oglio, Brescia, Italy.The body colour is indigo grey, with amaranth skai interiors.

Finns lista med färgnummr och namn: Colur codes

Wille R.

Hej,

mailar ni direkt till Marco för uppgifter om veteranalfor? Hittade inte hans e-mail så jag mailade till museet. Det är väl inte säkert att dom skickar det vidare är jag rädd.

red: ser nu att det fanns ytterliage en länk ovan. Testar den också nu så får vi se.

Classe. (Oo=V=oO) 1600 GTj 1300 GTj

Jag mailade:  centrodocumentazione@museoalfaromeo.com och fick svar från Marco:s mailadress

/:j

jorg1

Jan Mörk
              Deltagare

Hej Jörgen och god fortsättning,

Det ser ut som du fick tag i en scalino 

Har du lagt ut nåra bilder?

Grattis från den som höll dig väntande i Rågsved för att hämta upp ventilationsrutan.

Fick den ren och fin (och behöll dekalen).

Janne

[URL=http://s724.photobucket.com/user/giulia67/media/Lill%20Alfan/IMG_7288.jpg.html][/URL]

GT 1300 Junior ´67

Rätt skönt skick!

Sliten men hyfsat rostfri

En 69:a med hydraulisk koppling.

Ska uppdatera med lite “godis” och bra mekanik men bevara utsidan som den är tillsvidare.

jorg1

Jan Mörk
                Deltagare

Fasen vad najs!

Gillar de vita blinkersglasen! Den ser inte grå ut dock, mer dutch blue?

Ser ut att bli ett skönt projekt

GT 1300 Junior ´67

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.