Utetemperatur Alfa 159

Published by Axel Lindgren on

Forum Teknik Utetemperatur Alfa 159

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Axel Lindgren
    Deltagare

Uppgifterna om utetemperatur i min 159:a har på senare tid börjat bli lite märkliga. Den kan pendla 15-20 grader på några minuter för att sedan visa ganska korrekt information efter 10-15 min körning.

Jag var nere nyss och läste av och då visade mätaren +25 grader, vilket knappast är troligt i Stockholm idag. Nu har bilen stått still i ett par timmar.

Jag har konstaterat att givaren sitter i vänster backspegel. Kan man göra något åt detta? Kan man byta givaren eller måste man byta hela spegeln?

Temperaturen i kupén verkar inte påverkas av detta.

Axel Lindgren

Michael Karlsson
    Deltagare

kabelbrott kanske .låter som glapp vid genomföringen mellan dörr o kaross. börja där

Med vänlig hälsning micke

northhammer

Axel Lindgren
    Deltagare

Tack för tipset, Micke.

Har även letat en del på alfaowner.com. Där har jag fått fram att enbart givaren går tydligen inte att köpa som separat reservdel original, utan man måste då köpa hela spegeln. Såg någon prisuppgift på 270 pund. Någon på alfaowner hade dock tipset om en säljare på ebay som säljaren givaren, dock icke original. En viss prisskillnad på denna jämfört med att köpa hela spegeln.

http://www.ebay.com/itm/T4-ALFA-ROM…2a469bce06

Axel Lindgren

Axel Lindgren
    Deltagare

Inlägg av Michael Karlsson på 2015-03-08 10:22

kabelbrott kanske .låter som glapp vid genomföringen mellan dörr o kaross. börja där

Är jag på rätt spår om jag försöker att komma in här, alltså innanför den utbuktande plastbiten på insidan av dörren?

Axel Lindgren

Benny Steen
    Deltagare

Inlägg av Axel Lindgren på 2015-03-10 16:54

Inlägg av Michael Karlsson på 2015-03-08 10:22

Är jag på rätt spår om jag försöker att komma in här, alltså innanför den utbuktande plastbiten på insidan av dörren?

jag har inte själv mekat  just 159ans backspeglar , men många andra bilar. du är på rätt väg. ibland måste man demontera hela dörrsidan, vilket kräver lite tålamod och försiktighet. 

det michael menade  sitter mellans  dörrens gångjärnen,inuti en gummibälg.

Med dom felvärden  du får ut, så tror jag inte på glapp, utan det är själva givaren som behöver bytas. det är en standard komponent som ser likadan ut på flera modeller.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.