Vad göra med GTV 916 – 3.0?
Published by Marco Gilardino Castaldo on
- Detta ämne har 22 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast 10 juni, 2015 kl. 23:00 av
Marco Gilardino Castaldo.
-
FörfattareInlägg
-
17 maj, 2015 kl. 11:07 #15792
Jag väntar på att nya bilen ska komma och börjar tänka på vad jag kan göra med min nuvarande GTV 916 3.0.
Ha den kvar är ingen option, sälja hel eller i delar är dom enda alternativ jag ser just nu
9.500 Mil, årsmådel 2001
lacksläpp på dörr tak och framfångaren
oljud från växellåda (enligt Auto Alfa ett vanligt problem för 6-växlade lådor)
dags för storservice
Annat smått fix o trixMed värde på 16.000-22.000 enligt bilpriser och reparationskostnad+lackering som överstiger det priset med råge, ser jag inga bra alternativ än demontering..
Bara motorn borde man kunna få lite för. Lejongul nredningen är i bra skick. Pirelli rosso sommardäck är fräscha
Någon på forumet som kan ge mig bättre ideer?
17 maj, 2015 kl. 11:44 #15793Varför inte prata med Ulf Johansson.
http://www.alfaromeo.org/Forum/tabid/141/aft/2146/Default.aspx
Stockholm
17 maj, 2015 kl. 12:39 #15794Skicka ett meddelande till mig om du vill sälja som den är.
17 maj, 2015 kl. 13:28 #15795Robert, länken leder inte till någon sida eller medlem..
17 maj, 2015 kl. 13:29 #15796Kenneth,
Jag får Breran i Juni, vi kan prata då.
Jobbar du själv med bilar och tänker renovera den?
17 maj, 2015 kl. 13:31 #15797Hej,
Har skickat meddelande till dig ang. GTVn.
Är kanske intresserad av att köpa den beroende på pris.
Mvh Johnnie
17 maj, 2015 kl. 13:36 #15798Tack Johnnie, jag svarade…
Roligt att se att det finns intresser för den iaf. Känns tråkigt att behöva demontera en sån bil
17 maj, 2015 kl. 13:44 #15799Jag tänker inte slakta den. Om jag tar över får den bli iordninggjord. Att fixa växellådan är ett fint vinterprojekt! Då kan man småpyssla med resten också.
Men skicka ett PM till mig vad du tänker dig för pris – det kan du göra redan nu. Det tar väl nån vecka att gaffla in nivån på priset kan jag tro!
17 maj, 2015 kl. 15:30 #15800Jag blir helt matt! En GTV 3.0 i bra skick kostar inte 15-20 000:- Utan börjar på 40-50 000:-. Fina bilar närmar sej 100 000:- Den sexväxlade lådan är inte så kul, det går lika bra med femväxlade från de tidigare årsmodellerna. Jag bytte min mot en turbolåda för att få lägre utväxlingar. Passa på att sätta in Q2-diff. En “bilhandlarlackering” och en normal kamremsservice kan den väl vara värd. Med oljebyte till 10W60 Racing varje 1 000 mil /varje år så går kamremmen 5 år/12 000 mil mellan bytena om man köper Contitech-rem och byter spännaren varje gång. För en sportvagnsikon är detta kaffepengar. Lite bussningar och länkarmar får man också räkna med. Har väl uppgraderat/lagat/servat min GTV för ca 80 000:- sedan importen för 10 år sedan. Plus en hellackering. Prisvärt tycker jag. Skulle inte drömma om att sälja min för under 50 000:-
Hoppas att någon tar sej an projektet (om inte -ring mej 070-7657981) och att jag inte helt förstört prisbilden för en tilltänkt köpare…… Snygga hjul är dock ett absolut krav!
Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.
17 maj, 2015 kl. 19:00 #15801Inlägg av Marco Gilardino Castaldo på 2015-05-17 11:07
Med värde på 16.000-22.000 enligt bilpriser
Hur får du fram det värdet hos bilpriser? Jag får nåt helt annat när jag söker på en GTV 3.0 2001 med 9500 mil.
Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17
17 maj, 2015 kl. 19:46 #15802Helt rätt skrivet Håkan verkar som de flesta vill ha en gtv, som den var när den var ny och helst gratis.
17 maj, 2015 kl. 21:22 #15803Inlägg av Eric Nilsson på 2015-05-17 19:46
Helt rätt skrivet Håkan verkar som de flesta vill ha en gtv, som den var när den var ny och helst gratis.
Du har missuppfattat mej Eric. Min är på avgörande punkter bättre än när den var ny, 242 hp, uppgraderad väghållning, bättre bromsar och snyggare hjul t.ex. De som vill ha en riktig GTV vet att betala – de andra kan köpa en slutkörd turbobil eller en illa skött “hårfrisörskebil” ( 1.8 TS). Med tiden kommer GTV 3.0 att kosta som Bertone. Det tar kanske 10-15 år till men det är inte särskilt många bilar tillgängliga.
Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.
17 maj, 2015 kl. 22:57 #15804Precis vad jag menar de bör kosta mer och de kommer de att göra i framtiden tillgång och efterfrågan. Uppgraderingar gillar jag bromsar,dämpare,bussningar, avgas, och optimering och annat hoppas man är bättre än när de gjordes.
18 maj, 2015 kl. 01:42 #15805Hepp!
Om det plötsligt har uppstått ett sug efter fler GTV 916 i behov av kärlek så har jag en 2.0 TS stående i ett garage i en håla utanför Linköping!
Den är halvdan exteriört, dämpare/bussningar är schletna, bromsarna är fräscha och motor/växellåda går fint men kladdar olja. Har i princip
bara börjat modda för trackdayåkning och detta ex gör sig bra för det, men går att få stil på för söndagskörning med!PM:a, bor utomlands – bilen visas i skiftet juni/juli
/Filip
GTV 916 Twin Spark -95 på långtidsförvaring
20 maj, 2015 kl. 12:29 #15806Ni som tänkt importera GTV 3,0 titta på mobile.de 16 st endast från 3000€- 9500€. Vad kan total kostnaden vara att få hem en 3,0 från Tyskland 5000kr- 8000kr?. Någon som har koll.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.