Vad hade jag tänkt att göra för min alfa idag?

Published by Klas Elf on

Forum Allmänt Vad hade jag tänkt att göra för min alfa idag?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Klas Elf
    Deltagare

Jo jag har fått hem mina blästrade och omlackade kåpor till kamremmen och tänkte montera dem, kamremmen mm…… men efter en arbetsvecka med lite tyngd sitter jag nu i en fotölj med en trevlig spotifylista och en Brooklyn lager. Pizza i ugnen med proscutto och salami Milano. Det blir det italienska inslaget idag. Det är en dag imorrn med. Trevlig kväll alfistis 🙂

Nån gång blir det en bertone...

Björn Ek
      Deltagare

Jag hade tänkt lasta den lilla gula för Gelleråsen men den vibrerade sönder kopplingen igen så jag tar en bärs och en entrecote med hunden istället…

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Mats Forssén
        Moderator

Inlägg av Björn Ek på 2014-05-09 17:43

Jag hade tänkt lasta den lilla gula för Gelleråsen men den vibrerade sönder kopplingen igen så jag tar en bärs och en entrecote med hunden istället…

Trist!

Är det delar eller motivation som behövs mest? 

Vill minnas att jag sparade den gamla kopplingen som satt i TSen när jag bytte låda förra sommaren och den funkade utan problem innan bytet.  Jag hade fått med en ny koppling med lådan så jag bytte i alla fall. Om det är intressant och det hjälper dig att komma till Gelleråsen så går jag ut i garaget och rotar runt och se om den verkligen blev kvar. Kostar gratis för dig isåfall såklart

Klas Elf
          Deltagare

Är din hund den lilla du hade i koppel första maj så ge den inte mer än halv entrecote! 😉

Björn Ek
            Deltagare

Inlägg av Mats Forssén på 2014-05-09 18:01

Trist!

Vill minnas att jag sparade den gamla kopplingen som satt i TSen när jag bytte låda förra sommaren och den funkade utan problem innan bytet.  Jag hade fått med en ny koppling med lådan så jag bytte i alla fall. Om det är intressant och det hjälper dig att komma till Gelleråsen så går jag ut i garaget och rotar runt och se om den verkligen blev kvar. Kostar gratis för dig isåfall såklart

Det är absolut intressant! Tror TS-kopplingarna är lite kraftigare än Alfetta-kopplingen jag kör nu och risken finns att den behöver bytas. Gelleråsen hinner jag däremot inte.

Det är lite motivationsbrist parat med att det behövs lite avancerad felsökning för att förstå varför bilen äter kopplingskåpor… Så jag lämnade henne hos Christos för felsökning. Men tänkte leverera lite reservdelar i veckan.

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Björn Ek
              Deltagare

Inlägg av Klas Elf på 2014-05-09 18:02

Är din hund den lilla du hade i koppel första maj så ge den inte mer än halv entrecote! 😉

Om man räknar lite på det så räcker en 300-grams entrecote i lite drygt en vecka för Doris… 

Klas Elf
                Deltagare

Ha ha det stämmerna nog bra vad gäller köttet! Hoppas dock du få ordningen på kopplingen. Din alfetta ger “waynes world we are not worthy vibbar” och det är sånt man behöver ibland i livet. 🙂

Mats Forssén
                  Moderator

Inlägg av Björn Ek på 2014-05-09 19:38

Inlägg av Mats Forssén på 2014-05-09 18:01

Trist!

Det är absolut intressant! Tror TS-kopplingarna är lite kraftigare än Alfetta-kopplingen jag kör nu och risken finns att den behöver bytas. Gelleråsen hinner jag däremot inte.

Det är lite motivationsbrist parat med att det behövs lite avancerad felsökning för att förstå varför bilen äter kopplingskåpor… Så jag lämnade henne hos Christos för felsökning. Men tänkte leverera lite reservdelar i veckan.

Ok, då ska jag kolla i garaget… men eftersom Gelleråsen ändå är kört för dig så går jag inte ut ikväll och rotar. 

Filip Wennergren
                    Deltagare

det räcker nog med en halv köttbulle till Doris. annat är det med våran attackkanin Ralf… han äter hundar till frulle och skiter ut giraffer till lunch

Alfalös för tillfället. Tidigare: GTV 916 75 3st 166 2st 155 5 st 164:or 5 st 156:or osv...

Gabriel Eriksson
                      Deltagare

Idag hade jag tänkt hämta hem min alfa, men det blev lite annat istället. Får helt enkelt bli nån annan dag… 

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.