Vad har jag gjort för min Alfa idag?

Published by Jocke Bolling on

Forum Allmänt Vad har jag gjort för min Alfa idag?

Visar 15 inlägg - 166 till 180 (av 482 totalt)
  • Författare
    Ayhan Dizdar
    Deltagare

Så här fin blev startmotorn efter helrenovering hos BD i Helsingborg . Kan starkt rekomendera dem.

ciao

Ayhan

Ayhan Spider 2000 Veloce -77 / GTV6-2,5 -86 / Giulia Super 2.0T -17

“Can I haz plåt?”

Filip Wennergren
    Deltagare

Inlägg av Conny Brindesjö på 2014-06-08 22:17

Har väl egentligen inte gjort något för min alfa idag utan mer för mig själv Beställt i mina ögon en jäkligt läcker alfa jacka

lökigt men det passar väl i skogås… hahaha!

Alfalös för tillfället. Tidigare: GTV 916 75 3st 166 2st 155 5 st 164:or 5 st 156:or osv...

Mattias Rehn
    Deltagare

Högläst Klöverbladet för (L)osthyveln.

James Edberg
    Deltagare

Tack till Filip ! Som skickade knapparna som blev över vid byte till skinninredning.

Bytte båda sätesvärme knapparna på 166:an och så var funktionen löst 😉 härlig plysch med extra värme för vintern! 

Alfa Stelvio 2.2 -17 - Alfa Spider 3.0 -99 - Maserati QP -08 - Volvo v70 Bi-fuel -06

Mattias Filander
    Deltagare

Har monterat Novitec sportfjädrar på vår nya Giulietta och lite annat småfix. bl.a. QV-emblem för att det är så jäkla snyggt och nya slutrör på avgassystemet.

Före och efter sänkning. Är förövrigt riktigt nöjd med hur bilen känns att köra nu. Tycker inte att komforten blev lidande, men bilen är så mycket mer exakt på vägen, kränger mindre och styr in bra vid inspirerad körning.

Dom nya rostfria slutrören 100mm i diameter, passar bättre i kofångaren än originalen som var ca 75 mm.

Oo=v=oO

Daniel Briander
    Deltagare

Helrätta grejer alla tre, snyggt! Kul att se någon pilla lite på en ny Giulietta.

Mattias Filander
    Deltagare

Tack!

På listan kvarstår nu foliering av taket till blankt svart. Nya fälgar får det bli till nästa sommar. 

Oo=v=oO

Mats Nilsson
    Deltagare

Bessade Sudsprinten,blankt papper!!!  🙂

Mats Nilsson Kristinehamn 0738231744 Älskar Boxeralfor!!!!

Peter Braun
    Deltagare

Tvättat, städat, polerat och bytt brytare till backljusen idag. Nu väntar hon på att bli körd imorgon. 

Gabriel Eriksson
    Deltagare

Hmm… En grön GTV6? Ovanligt och snyggt! 

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Peter Braun
    Deltagare

GTV6 fanns inte i grönt utan bilen blev helt omlackad i mitten av 90-talet. Det är Brittish green metallic och passar bilen väldigt bra. Var svart från början.

Mats Nilsson
    Deltagare

Bytt främre ljuddämpare på Sudsprinten.En bakre ljuddämpare från tidig Audi 100 passade ganska ok efter lite kapande och svetsning av rören. Nu kan jag nog tänka mig att ta några längre turer utan att bli lomhörd  / mats

Mats Nilsson Kristinehamn 0738231744 Älskar Boxeralfor!!!!

Kenneth Larsson
    Deltagare

Idag har jag egentligen mest polerat på Spidern, men igår rengjorde jag MAP sensorn (som sitter på EGR plastkåpan) och EGR ventilen på 159’an. Lite nytt jox att lära sig på en diesel! Bytt kupeluftfilter på 159’an med (skulle gjorts för lääääänge sedan)…..Sedan har 2 leveranser från  Mr Auto landat med UPS hemma vid min dörr. Världens absolut sämsta firma att packa grejor, men men. Så nu har jag en komplett sats med nya Brembo skivor och belägg till 159’an. Värst vad man skämmer bort bruxisen…..

James Edberg
    Deltagare

Trevligt garage Kenneth! 50% är vi lika på (gta sw och 916spider), hade gärna bytt min bruks 166a mot den där Bertone coupén 😉

Alfa Stelvio 2.2 -17 - Alfa Spider 3.0 -99 - Maserati QP -08 - Volvo v70 Bi-fuel -06

Visar 15 inlägg - 166 till 180 (av 482 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.