Vad har jag gjort för min Alfa idag?

Published by Jocke Bolling on

Forum Allmänt Vad har jag gjort för min Alfa idag?

Visar 15 inlägg - 196 till 210 (av 482 totalt)
  • Författare
    Henrik Lindgren
    Deltagare

Ställde in GTV:n för vintern. Hittade varmgarage (min +5c) på Backaplan helt ok pris för en vinter.

James Edberg
    Deltagare

Den senaste veckan har man gjort de små sakerna som gör den känslomässiga STORA skillnaden 🙂

bytt torkarblad

underedsbehandlat

fixat stereo ljudet genom spray kontaktspray i multikontakterna (tack för tipset Christer)

lagat ljuset vid bränslemätaren (tack för tipset att knacka ovanför mätaren)

GTA SW är en sådan jäkla skön bil 😉

Alfa Stelvio 2.2 -17 - Alfa Spider 3.0 -99 - Maserati QP -08 - Volvo v70 Bi-fuel -06

Skulle ge bertonen sin årliga kontroll av tändningen  – men ingen fuktion på stroboskoplampan 

Nu är lampan fixad, den led av lite ålderskrämpor och bertonen har fått sin overhaul..

Crister Borg
    Deltagare

Igår var vi på Knutstorp, Alfan och jag…! (bilden är tagen av Johan Edenholm och kommer från: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=96551)

elCrillo Kalmar

Idag har 145:an (QV:n)  fått kärlek, både på insidan och utsidan. Gårdsplan gapar tom på Alfor. En utlånad och en i vinteride. Så det var dags att låta den lille röda att få småsaker fixat. Henrik började med utvändig tvätt. Vi hade märkt att fläktarna i kupén inte gick att justera. Vredet hade hoppat ur sitt läge. Så det var dags att plocka ner konsolen och kolla efter vad som var fel. Och när det var konstaterat och glappet fixat, fortsatte Henrik med vaxning medan jag pillade dit panelen, handskfacket – och tom askfatet fick komma på plats. Vidare gick jag på silvertejpen som satt på bakre sidorutorna. Hann måla den ena stolpen innan det var dags att rycka av kirurgtejpen och lägga av för kvällen. Rackarns. Fortsättning följer en annan dag.
    Är hon så här fin i vår och kvar hos oss, så måste hon till Tjolöholm!

CAR7019. Alfa Romeo 159 2.4jtd 210hk Ti AWD -10

Henrik Boldrup
    Deltagare

Jag har också ägnat mig åt måbra pyssel med 156an idag, städat och smort skinn.

Stelvio Ti-20, 156SW 2,5 -04 och en Fiat 500e -15

Robin Berzelius
    Deltagare

Storhandlat: Stagman-stag fram OCH bak till GTA:n. Ett par Piloti Prototipo till GTA:ns förare…. 

Den galet uppmärksamme noterar dessutom att skorna matchar “stagman”-klibban…..

Crister Borg
    Deltagare

elCrillo Kalmar

Lämnat in 156an på lack efter en smitningsolycka. 

Förbereder GTVn för ombesiktning imorgon. 

'06 GT 3.2L '00 Zender 166 3.0 GTAmodifierad ’70 Berlina räser

Min o min… Snarare “vad har du gjort för en Alfa idag”? Henriks 145 QV fick klubbdekaler. Det var änna dags nu när “Brummelina” börjar komma i form!

Jaja… gäller att passa på innan vintern kommer, för då blir Brummelina avställd.

Tagit en sväng till Åre/Ullådalens fjälltopp fram och tillbaka. Tung dimma över hela Åredalen men två körglada bilar som bara tuffade på. 

Borrat egna lågfartsmunstycken 60F15 ungefär vilket gjorde susen för motorgången på dellast. 

'06 GT 3.2L '00 Zender 166 3.0 GTAmodifierad ’70 Berlina räser

Nya 159:an som jag hämtade i onsdags, fick lufta sig lite idag. Vi körde till Nääs och tog en fika. Och igår, när hon ändå stått i garaget hela arbetsdagen, och fått torka efter allt regnande, passade jag på att få dit klubbdekalen på nummerskyltshållaren

Sune Karlsson
    Deltagare

Inte idag, men igår, besiktade jag GTAn. Ganska snabbt kom det fram en av dom andra “besiktarna” och frågade om det var en GTA. “Kul med en riktig bil för en gångs skull” tyckte han. Sen fick den unga tjejen som besiktade bilen noggranna instruktioner om att hon skulle provköra bilen grundligt – med nedvevade rutor

Behöver jag säga att den gick igenom med blankt papper?

Går det så går det...

Stefan Atterhall
    Moderator

Inlägg av Sune Karlsson på 2014-10-21 09:57

Inte idag, men igår, besiktade jag GTAn. Ganska snabbt kom det fram en av dom andra “besiktarna” och frågade om det var en GTA. “Kul med en riktig bil för en gångs skull” tyckte han. Sen fick den unga tjejen som besiktade bilen noggranna instruktioner om att hon skulle provköra bilen grundligt – med nedvevade rutor

Behöver jag säga att den gick igenom med blankt papper?

Trevlig läsning!  

Klassegrare CAR Challenge (kl. II) -- 2019, 2017 och 2016!
    Följ framfarten - Bilder: Instagram | Resultat: Speedhive, Alfaromeo.org | Racefilm: Youtube

Alfor för tillfället
    147 3.2 V6 GTA -04 -- #16 CAR Challenge kl. II (Projekttråd .org)
    156 SW 2.5 V6 TI -05
    Sprint 1.7 8V Veloce -87 (Projekttråd Alfapower.nu)

Visar 15 inlägg - 196 till 210 (av 482 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.