Vad har jag gjort för min Alfa idag?

Published by Jocke Bolling on

Forum Allmänt Vad har jag gjort för min Alfa idag?

Visar 15 inlägg - 271 till 285 (av 486 totalt)
  • Författare
    Thomas Sjölin
    Deltagare

Idag ställde jag in en torrboll i kupén, plockade ur batteriet och tog in det samt gjorde i ordning allt jag kunde för att den ska vara fit for fight till våren igen.

Mats Nilsson
      Deltagare

Idag har jag varit på stället som gud glömde och där inget ljus når in. Jag har alltså bytt bromsbelägg fram på sudsprinten. Mina armar ser ut som om dom har slagits med katten ?.Men nu är det gjort i alla fall.Förra gången jag bytte var 1997.

Tyckte det luktade konstigt i kupén också. I baksätet hade det lagt sig en liten söt mus och dött, Får smyga ut i skogen och knycka lite enris och lägga i bilen tror jag. Eller hur funkar de elektroniska musskrämmorna??? 

Mats Nilsson Kristinehamn 0738231744 Älskar Boxeralfor!!!!

Toni Sjölander
        Deltagare

Idag har jag monterat Gta-inredning i min nyinköpta 156 2,0 jts.Blev ganska nöjd med resultatet,inga airbaglampor som lyser och eljusteringarna i stolarna funkar som det ska.  Toni

Ola Danielsson
          Deltagare

Snygg inredning, kan vi få se en bild på hela bilen också? För där sitter väl GTA-fälgar på den också?

Toni Sjölander
            Deltagare

Inga Gta fälgar på ännu.Det får vänta till våren,Tänkte sänka den lite också,och ge din en rejäl rekond innan den tas i bruk.Det är ganska mycket smårepor i lacken men det mesta försvinner nog efter en runda med polermaskinen.Jag fick den till bra pris,så jag får leva med lite märken i lacken.Din är mycket finare Ola.

Ola Danielsson
              Deltagare

Ja, den är fin 156:an, han som vi köpte den av hade verkligen “putsat” upp den, tror nog din nya blir lika fin när du är klar. 

Benny Steen
                Deltagare
                  Köpt en fräsh 156 SW med trasig balansrem + ev. följdfel.

159an fick agera Rudolf och dra oss ner till Skåne för julfirande. Körde på hemvägen, och snittförbrukningen med de nya dubbdäcken stannade på 0,72. Nästan så man önskar att vägen hem hade varit längre…

Dagen till  ära firar vi idag 13000 mil 

CAR7019. Alfa Romeo 159 2.4jtd 210hk Ti AWD -10

Mattias Rehn
                  Deltagare

Spidern fick leka av sig i snön.

Monterat ihop ett takräcke som passar 159an som har rails, till skillnad mot den gamla som inte hade rails. Så det blev till att byta fotsatser och lås, så att vi fick behålla vår låssats och den långa fyrkantsprofilen. Så nu är den röda pantern redo för skidhållare inför snöresan. Slutligen hamnade det “gamla” räcket på blocket

CAR7019. Alfa Romeo 159 2.4jtd 210hk Ti AWD -10

Gabriel Eriksson
                    Deltagare

Jag kopplade in batteriladdaren i den nyinköpta 164:an, ingen stor insats men alltid nåt… 

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Gabriel Eriksson
                      Deltagare

Idag har jag inspekterat nyförvärvet lite mer. Lite småfix på några ställen men inga stora saker. Det kommer att bli en fin lyxkryssare bara man har fått gjort en riktig rekond på den. Finns det nån Alfa Romeo som ser mer “ståndsmässig” ut än 164:an? 

Efter att ha bytt kupefläkt (stort arbete på en 166..) för några veckor sen, bytt olja och filter, målat MÅNGA metalldelar och plastdetaljer, gått över 3 av bromsoken (satt som berget, värmeskador på ena skivan och oket) orsaken ser ni på bifogad bild.. Och mycket mycket annat små-meck så har jag äntligen kört ut pärlan ur garaget idag och kört en sväng.. Har kört en Toyota Auris 1.4d under tiden denna varit sönder så ni förstår hur jag kände mig när jag körde denna igen  Behöver jag säga att lyckan är total? Nu fattas bara byte av kylare om jag inte lyckas täta den… 

Gabriel Eriksson
                        Deltagare

Eftersom intresset för denna blivande klassiker var så stort så spammar jag på med en bild till fast jag inte har gjort nåt för den idag. 

164:an är en av mina favorit-alfor! Väldigt ståtlig och stilren modell, särskilt de senare/sista årsmodellerna. Farsan har en precis som din på bilden fast TS. Beige skinnklädsel.. Den är vääääääldigt najs!

Visar 15 inlägg - 271 till 285 (av 486 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.