Vad har jag gjort för min Alfa idag?

Published by Jocke Bolling on

Forum Allmänt Vad har jag gjort för min Alfa idag?

Visar 15 inlägg - 286 till 300 (av 482 totalt)
  • Författare
    Gabriel Eriksson
    Deltagare

Beige skinn hade varit trevligt men jag får stå ut med det svarta skinnet som är i min.  164 är en modern klassiker redan nu och om ett antal år när folk inser att det är den sista riktiga alfan  så kommer man att få upp ögonen för den på riktigt. 

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Ute på nöjeskörning med 159an både igår och idag. Hittade lite snö idag med så jag försökte än en gång få Pantern att visa vilka fina bokstavskombinationer hon har, och således borde det tändas fina lampor på instrumentpanelen när man kör i cirklar i snön. Men, men… den röda Pantern tuffade gladeligen på i kurvtagningarna. Tyvärr var det fler bilar där så man fick hålla sig till makliga 20-25 km/h och snäva svängar, även idag.
    Fyrhjulsdriften med de nya findäcken gör väl sitt till så klart

CAR7019. Alfa Romeo 159 2.4jtd 210hk Ti AWD -10

Besiktigade min 156 GTA idag. Blev en tvåa på lös höger framlyckta. Förra ägaren bytte lyckta då den andra var trasig och uppenbarligen inte gjort rätt. Nu behövs det bara fixa resten på en listan för att få den i ett sådant skick som en GTA bör var i. Köpte den i sommras med trasig vattenpump av en kompis på fyllan när vi var i Halmstad och festade. Vilken bil, går inte röra gasen med vinter däck. Bara spinner hela tiden.

Mats Nilsson
    Deltagare

Idag har jag bytt trågpackning i växellådan på Sudsprinten. Fyllde högtidligt i de sista litrarna av Quaker State Quadralube 75W  oljan som jag hade kvar

Sist jag kollade så fanns den inte längre. ngn som har ngt bra tips på en identisk olja???

Mats Nilsson Kristinehamn 0738231744 Älskar Boxeralfor!!!!

Crister Borg
    Deltagare

Supermeck:

Justerat spolarmunstyckena så att dom inte blöter ner bakrutan. Det tog bara 1, 5 år att få tummen ur och 5 sek att justera… 

elCrillo Kalmar

Annie Kärävä
    Deltagare

Köpt nya delar över hela värden till motorrasade 164 QVn, den kommer att bli som ny!

My mother would beat you from the Redlight! She tought me good.. http://hide.dk/Vehicles/

Björn Ek
    Deltagare

Om du gjort fler inlägg om samma bil i den här tråden kanske det kan vara läge för en projekttråd? Nya projekttrådar är alltid väldigt uppskattade och gör det också lättare att hitta inlägg i efterhand! 

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Christina Rehn
    Deltagare

Tvättat Spidern och kört runt kvarteret, ivrigt påhejad av vår (Alfa)hane Charlie.

//Christina

Anders Petrini
    Deltagare

Äntligen!!! Idag har jag ställt på gtv’n och kört den ett par timmar. 

916 gtv 30 24v

Henrik Lindgren
    Deltagare

Ställt på 145 QV:n för den ska bes på Måndag. Håll tummarna att den går igenom utan mer en några anmärkningar.  Sen den 25e får den ny kamrem hos Oscar på AutoService Europa .  Den 27e går färden ner till sydligare breddgrader den den ska få en ny ägare, men det vet inte min syster om att hon ska få bli Alfista/Petrolhead . Hennes Renault  Senic råkade ut för ett kamremsbrott och är no more. 

Martin Lembke
    Deltagare

Tog några bilder till kommande säljes annons…

Henrik Lindgren
    Deltagare

Besiktat 145an idag. Nerslag på handbromsen men det var väntat annars bara lite påpekande om rost men inget farligt.

Så snart är syster min Alfista 

Crister Borg
    Deltagare

Fulsänkte 156an när jag bytte till sommarhjulen… Det blev 2 varv fram och 1 bak. Nöjd!

Före:

Efter:

elCrillo Kalmar

QVn på snabbkludds-postit fick påminna kollegorna om att man skulle komma lite senare 

CAR7019. Alfa Romeo 159 2.4jtd 210hk Ti AWD -10

Henrik Lindgren
    Deltagare

Inlägg av Heli Salminen på 2015-03-26 10:35

QVn på snabbkludds-postit fick påminna kollegorna om att man skulle komma lite senare 

Ny kamrem och oljeservice innan syster blir ägare till denna lilla Alfa.  Jo en radio hoppade in i helgen med så hon kan spela lite musik om hon tröttnar på brummandet.

Visar 15 inlägg - 286 till 300 (av 482 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.