Vad har jag gjort för min Alfa idag?

Published by Jocke Bolling on

Forum Allmänt Vad har jag gjort för min Alfa idag?

Visar 15 inlägg - 301 till 315 (av 486 totalt)
  • Författare
    Ola Danielsson
    Deltagare

Idag har sonens 156:an fått sina sommardäck monterade. Första gången vi såg dem på bilen då bil och fälgar har inhandlats under vintern. Vi är nöjda med resultatet, imorgon är det Giuliettans tur att få sommardäcken monterade

Toni Sjölander
      Deltagare

Inlägg av Ola Danielsson på 2015-03-28 17:15

Idag har sonens 156:an fått sina sommardäck monterade. Första gången vi såg dem på bilen då bil och fälgar har inhandlats under vintern. Vi är nöjda med resultatet, imorgon är det Giuliettans tur att få sommardäcken monterade

Ser bra ut Ola.Är sonen nöjd med sin 156:a?     Toni.

Ola Danielsson
        Deltagare

Han är helnöjd med den, han har blivit en riktig alfisti, 

Toni Sjölander
          Deltagare

Inlägg av Ola Danielsson på 2015-03-28 19:48

Han är helnöjd med den, han har blivit en riktig alfisti, 

Kul att han är nöjd.Jag har blivit Gta-ägare nu,en röd berlina.Ska tuta o vinka om jag möter dig i stan.

Ola Danielsson
            Deltagare

En GTA, trevligt. Då vill vi gärna se bilder här. Självklart vinkar vi när vi möts

Blev nästan ett eget “Mille Scania” i helgen, med 159an. Ankomst fredag Beddingestrand. Lördag från Beddingestrand till Ystad, Tomelilla och Kåseberga, och till Beddingestrand igen. Söndag hem till Göteborg…*soffhäng en stund*.

CAR7019. Alfa Romeo 159 2.4jtd 210hk Ti AWD -10

Besar Jashanica
              Deltagare

Fixat till Alfa emblemet (bättre än före men ej perfekt) och besiktigat 

GTV6 3.0 GP... | http://www.garaget.org/Besar

Robert Hedin
                Deltagare

Besiktigat båda 156’orna med blankt papper  yippie

156 GTA Q2

Idag har det trillat en tung sten från axlarna inför sommaren.

Fick bytt ut de två NANKANG-sommardäcken *urrrk – aldrig mer*!
                  Nu sitter det sommardäck på fälgarna som matchar de andra två continentaldäcken till den röde, fyrhjulsdrivna pantern!
                  Självklart ska man inte vara sen att ge cred till bilfirman som sålde bilen, och i efterhand ordnade detta med däcken.
                  19-tummare monteras hos en annan firma, så det hade blivit en miss.
                  Nåväl… Ursäkten godtagen. En miss får man göra. Det viktiga är hur man rättar till felet

Pantern har varit stabil på sina nya vintertassar, och nu ska hon väl vara det på sommartassarna också.
                  Så nu ska bara hjul och bil tvättas, så ska sommarsulorna på inför Krapperup!

Anders Petrini
                  Deltagare

Gtv’n har fått ny kamrem, så nu är det lugnt ett tag. 

916 gtv 30 24v

Björn Selander
                    Deltagare

Alla som skriver här brukar göra saker som förbättrar bilen/alfan. Jag har tyvärr gjort tvärtom oavsiktligt. Jag hade lite för bråttom igår och glömde kabeln till motorvärmaren. Kontakten i grillen lossade från sitt fäste. Så nu har jag lite att göra att få fast den igen. 

Glad Påsk!

Nihat Dizdar
                      Deltagare

Upp ur vinterdvalan!

Idag har jag startat upp mina två ögonstenar, 1600 GT Junior -73 och GTV6 GP -87. Dessutom har jag inhandlat lite tidsenliga dekalar från 70-talet som skall på Bertonen. Håller på att göra den i lätt “racelook”. Båda två startade up finfint och skall ställas på och beskitigas inom kort.Vill bara ha lite varmare väder sen så….

Nihat Dizdar

Idag har MiTon och 159an blivit lite ompysslade, denna vackra vårdag.

Båda två fick sin en välbehövlig dammsugning, mattvätt och utvändig tvätt.
                        Sist men inte minst så fick 159an ny lampa i sidoblinkersen (vilket Henrik bemästrade utan att lampkåpan behövde bytas ut) samt så sattes sommarsulorna på inför besiktningen den 9/4.

Inlägg av Björn Selander på 2015-04-02 11:55

Alla som skriver här brukar göra saker som förbättrar bilen/alfan. Jag har tyvärr gjort tvärtom oavsiktligt. Jag hade lite för bråttom igår och glömde kabeln till motorvärmaren. Kontakten i grillen lossade från sitt fäste. Så nu har jag lite att göra att få fast den igen. 

Glad Påsk!

Litet tips. Så här fint löste Landvetter bil det på min panter innan jag hämtade ut den.
                        Den var också lös och hade säkert råkat ut för samma sak som din.
                        Här står man nerböjd, men vanligen så ser man knappt plattan…

Gabriel Eriksson
                        Deltagare

Idag blev det en liten kusinträff för 164:an, ett visst mindervärdeskomplex uppstod dock. 

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Visar 15 inlägg - 301 till 315 (av 486 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.