Vad har jag gjort för min Alfa idag?

Published by Jocke Bolling on

Forum Allmänt Vad har jag gjort för min Alfa idag?

Visar 15 inlägg - 316 till 330 (av 486 totalt)
  • Författare

Tog en lätt liten tur i GTV 77an på 50mil på sommardäck från Jämtland till Uppsala. 

Började meka kl 18.00 igår med stora delar av inredningen i en hög bredvid, dött batteri, en generator vars fäste lossnat, en tändkabel som gsv mig stötar istället för att ge tändstiftet gnista, halvkassa tändstift och ett kyligt kallgarage med 0 grader. Färdig vid midnatt och fortfarande bara 3 fungerande cylindrar och 50 mil kvar. Upp vid 06.45 efter att ha somnat vid 02.00 och vid halv nio upptäckte jag tändkabeln och fick bilen att gå igen. En timmes marginal! 

Nu går den som den ska igen och är “hemma” till slut. 

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Nihat Dizdar
    Deltagare

Det kallar jag en “sann” entusiast ?

Nihat Dizdar

Crister Borg
      Deltagare

Besökt  Elmia idag och såg denna! Pratade med ägaren som ska köra drifting med den i sommar innehållande 3.2 L GTA v6a, kompressor och BMW växellåda fram och dito klump bak! Fränast på mässan…!

elCrillo Kalmar

Kenneth Larsson
        Deltagare

4 st splitter nya Michelin Pilot Super Sport i dimension 235/35 R 19 på 159’an!

Toni Sjölander
          Deltagare

Luftat min Gta idag

Ola Danielsson
            Deltagare

Snygg, röd och blank, som vanligt när det gäller dina bilar, 

Toni Sjölander
              Deltagare

Inlägg av Ola Danielsson på 2015-04-06 18:05

Snygg, röd och blank, som vanligt när det gäller dina bilar, 

Tack Ola.Har bara tvättat den,en hel rekond väntar inom snar framtid.Har fixat dom ärjade backspeglarna idag iallafall.Polera är halva nöjet.

Jan Stjernestam
                Deltagare

Efter nästan 6 månaders dvala startat upp signorina 156 berlina och dammat av henne med en tur på byvägen. Blir lika nykär varje vår av dom 24 ventilernas skönsång… ;-))

James Edberg
                  Deltagare

Ställde på och besiktigade spidern i lördags, 12år tillsammans nästa vecka , ser fram emot Krapperup!

Alfa Stelvio 2.2 -17 - Alfa Spider 3.0 -99 - Maserati QP -08 - Volvo v70 Bi-fuel -06

Ola Danielsson
                    Deltagare

Hämtade vår nya Alfa i går, en 159:a tbi Ti, tyvärr regnade när jag körde hem så hon blev smutsig, så idag blir det tvätt

159an har fått all min uppmärksamhet idag! Fick följa med på Mille Scania, och väl hemma fick den sig en tvätt. Ja, för all del Miton också, när man ändå var igång.

CAR7019. Alfa Romeo 159 2.4jtd 210hk Ti AWD -10

Crister Borg
                      Deltagare

Bytt olja på 156an…! Det gick ovanligt lätt att få bort oljefiltret, så det va väl därför jag stjälpte ur spilloljan över mej…

elCrillo Kalmar

Tillåt mig småle och säga HAHA! Det där ör varflr jag alltid spenderar godbtid på att positionera ut oljeuppfångaren prydligt under motorn så att när pluggen skruvas ut kan oljan istället fara rakt åt helvete mot höger framhjul – och jag springer efter med oljeuppfångaren, bara för att se oljan studsa mot billyften och studsa tillbaka mot mitten av bilen om än något längre ner vid det här laget – och jag springer efter med oljeuppfångaren. När fyra-fem L olja har samlats snyggt och prydligt exakt under hela bilen och man slirar runt där på sina lite för fina skor är det busenkelt att fånga upp den sista litern eller så i oljeuppfångaren. Det är rätt så busenkelt faktiskt för det fungerar varje gång! 

Crister Borg
                        Deltagare

Precis så blir det, men jag har ingen lyft!

Tur att vi hade, hade alltså, Absol på jobbet…

elCrillo Kalmar

Jag gör alltid oljebytet på v6an på GDShallar så att jag kan komma åt filtret ordentligt och så att jag kan få möjligheten att småle och skaka på huvudet när det ska städas upp och GDShallen bara har en halv nypa spån kvar att strö ut på den “lilla” oljefläcken.

Visar 15 inlägg - 316 till 330 (av 486 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.