Vad har jag gjort för min Alfa idag?

Published by Jocke Bolling on

Forum Allmänt Vad har jag gjort för min Alfa idag?

Visar 15 inlägg - 361 till 375 (av 482 totalt)
  • Författare

Bytt inredning på 166:an till skinn

Peter Gidlund
    Deltagare

156:an har genomgått generatorbyte och får följa med till jobbet imorgon. Alla inblandade är glada.

Jan Mörk
    Deltagare

Jag satte in en helrenoverad startmotor i min Bertone och startade den för första gången på två år i helgen.

[URL=http://s724.photobucket.com/user/giulia67/media/Lill%20Alfan/IMG_6872.jpg.html][/URL]

[URL=http://s724.photobucket.com/user/giulia67/media/Lill%20Alfan/IMG_6880.jpg.html][/URL]

[URL=http://s724.photobucket.com/user/giulia67/media/Lill%20Alfan/IMG_6914.jpg.html][/URL]

Nu ska bara halvljuset fixas…

GT 1300 Junior ´67

Också renoverat och bytt startmotor på min GTV. 

Lagom ansträngande jobb i värmen. 

'06 GT 3.2L '00 Zender 166 3.0 GTAmodifierad ’70 Berlina räser

Nu har  GTV’n fått ragazzones ”lilla” mellan ljuddämpare och  dubbla bakre. Mycket mörkt och fint ljud 

Crister Borg
    Deltagare

elCrillo Kalmar

Nice! Riktigt snygga utblås!

själv tog jag en lång underbar brölande tur på landavägarna i trakten med GTVn vilket slutade i påskrivna papper om ny bil!!!

Hon är låg, svart och fet och alldeles alldeles MIN! (Efter besiktning, bankärenden och överräckning av nycklar – världens längsta väntan!!) 

Crister Borg
    Deltagare

Va f.. Fredrik! Har man sagt A så får man väl faktiskt lägga ut en bild på B…!

Och idag har jag både fått se och höra Christoffers GTV! Tack för pratstunden! 

elCrillo Kalmar

Piluttadejdå! 

bilder kommer så fort jag får nycklarna och bilen är i mina händer. Väntar på lite besiktning, banköverföring, två nya däck osv. nästa vecka någon gång – åååååååååh! 

Fredrik!

hon är låg svart och fet? 

Håller med Crister. Verkligen dax för bildbevis så fort som möjligt 

Crister! Trevligt med en pratstund. Får passa på innan man blir hörselskadad av ragazzone 

Nihat Dizdar
    Deltagare

Min 1600 GT Junior gick igenom besiktningen med blankt papper. ? Alltid väldigt intresserad personal där med mycket frågor om Alfa kvalitet mm som vanligt…..

Nihat Dizdar

Jan Mörk
    Deltagare

Idag gick även min junior igenom besiktningen

Rätt nöjd nu på fredagskvällen…

GT 1300 Junior ´67

Crister Borg
    Deltagare

Tillochmed handskarna hatar att laga rost på andras bilar, även om det är Alfor… En 166a som får nya tröskellådor… 

elCrillo Kalmar

Har pressat in nya bussningar i en av de två ”trailing arms” (vad heter de på svenska..?) till bakvagnen på min Bertone.. Gick utmärkt med stort skruvstäd, förlängingsrör för att få bättre moment, rätt distans för att få i bussningarna hela vägen (ni som gjort det vet vad jag menar) och lite WD-40. De gamla bussningarna hade konsistens som stelnad Nutella ungefär..

Visar 15 inlägg - 361 till 375 (av 482 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.