Vad har jag gjort för min Alfa idag?

Published by Jocke Bolling on

Forum Allmänt Vad har jag gjort för min Alfa idag?

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 482 totalt)
  • Författare
    Henrik Lindgren
    Deltagare

Tvättat båda Alforna i helgen och lagt på sommardäcken på MiTon.

Martin Frykstam
    Deltagare

Inlägg av Fredrik Assarsson på 2014-03-07 14:40

bytt lampor i hastighetsmätare och varvräknare samt lackat insatserna i grigio chiaro för att matcha den utbytta faceliftratten – mumma! Nu lyser det jävlar så klart och fint!  

fixat gula helljuslyktor till alfetta GTVn!

Snyggt med gult. Har dock för mig att bilprovningen vill se fyra gula=V=

Sune Karlsson
    Deltagare

Inlägg av Martin Frykstam på 2014-03-10 09:58 

=V=

Det bästa jag sätt på länge!

Går det så går det...

Inlägg av Martin Frykstam på 2014-03-10 09:58

bytt lampor i hastighetsmätare och varvräknare samt lackat insatserna i grigio chiaro för att matcha den utbytta faceliftratten – mumma! Nu lyser det jävlar så klart och fint!  

Snyggt med gult. Har dock för mig att bilprovningen vill se fyra gula=V=

Tackar – jag blev rätt nöjd själv. Angående Bilprovningen så får vi se helt enkelt. Det är en ganska enkel fix om dom blir griniga.

Däremot förstår jag itne varför detta nya forumet alltid hatar mig – varför funkar inte mina bilder nu helt plötsligt när de gjorde det innan? När jag för en gångs skull lyckas få in bilderna ordentligt..

'06 GT 3.2L '00 Zender 166 3.0 GTAmodifierad ’70 Berlina räser

Gabriel Eriksson
    Deltagare

Har du köpt dom nya eller är dom begagnade? Skulle ev. behöva gula lampor till en Alfetta nån gång framöver…

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Magnus Westin
    Deltagare

Vilket väder. Snart blommar apelsinträden i Skåne. Då fick Gtv:n ta mig 8 mil tur och retur till firman. Underbart.
    33:an ska bli bil igen. Bromsvätskan är bytt och nya klossar beställda. Den är förvånansvärt bra. Jag undrar om den är vinterkörd. So far inte en enda fastrostad sak på bilen.

Mange W

Inlägg av Gabriel Eriksson på 2014-03-10 17:00 

Har du köpt dom nya eller är dom begagnade? Skulle ev. behöva gula lampor till en Alfetta nån gång framöver…

Det var bara gul stålkastarfilm som jag använde på vanliga transparenta carellolyktor

'06 GT 3.2L '00 Zender 166 3.0 GTAmodifierad ’70 Berlina räser

Gabriel Eriksson
    Deltagare

Inlägg av Fredrik Assarsson på 2014-03-12 18:07

Inlägg av Gabriel Eriksson på 2014-03-10 17:00 

Det var bara gul stålkastarfilm som jag använde på vanliga transparenta carellolyktor

Aha!  Ja det funkar ju det med såklart.  Hade tänkt mig riktiga när det blir dags, men det är långt bort så jag hinner nog finna nåt användbart till dess. 

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

James Edberg
    Deltagare

Då har man fått på sommarskorna 

[Edit 2014-03-15: Lade in bild i inlägg. /Mod Anders Bergkvist]

Alfa Stelvio 2.2 -17 - Alfa Spider 3.0 -99 - Maserati QP -08 - Volvo v70 Bi-fuel -06

Filip Wennergren
    Deltagare

diskade/tvättade nummerplåtsbelysningshållarna… dah?! kan ju inte sätta i nya lampor i skitiga hållare börjar bli den nivån på puts nu… härligt  

monterade nya plåtarna… inte snygga ser ut som litauiska plåtar efter ihopdragningen… fast, detta gör ju att jag kan göra en italiensk stadsklibba till den högra sidan nu inte lagligt men snyggt. har I istället för S under EU snurran nu… Hmm, detta ska jag göra. Mi borde det väl stå isf?

trevlig kväll!

Alfalös för tillfället. Tidigare: GTV 916 75 3st 166 2st 155 5 st 164:or 5 st 156:or osv...

Robin Berzelius
    Deltagare

Låtit MGRA-Bengan montera race-belägg OCH Stagman stag bak också OCH besiktigat U.A. OCH sedan kunnat konstatera att bilen går som ett skott. På räls. Radiobil-style. Ka-tjing!

Ett tips för det alltigenom förträffliga och oerhört smutta Stagman-staget (visar på genuint El-Crillo made!) bak är kanske att införa ovala hål i serieproduktionen. Bakramen kan nog sitta sisådär pyttelitet olika mellan olika fordon. Alternativt så släppar man på hela bakinfästningen vid monteringen av staget – men då kanske bara om man är redo för ny hjulinställning. Med Dremel och bra spett går dock allt att få på plats!

Jag gillar f ö den fina klibban. Väldanjs snajsigt. Och som bonus fick jag nu äntligen två perfekta stag att hänga de dinglande handbromsvajrarna över.

Redo inför nästa Sviestadattack!

Crister Borg
    Deltagare

Ser ju bra ut…! Ovala hål – check!

elCrillo Kalmar

Pillade dit Solarplexiusrutor i bagaget på 159:an, nu kan den nakna lilla kinesjycken slippa solen i sommar.

Sune Karlsson
    Deltagare

Inlägg av Robin Berzelius på 2014-03-15 23:48

Låtit MGRA-Bengan montera race-belägg OCH Stagman stag bak också OCH besiktigat U.A. OCH sedan kunnat konstatera att bilen går som ett skott. På räls. Radiobil-style. Ka-tjing!

Det gör alltså skillnad? Trodde inte att ett bakre stag skulle ha någon större effekt. Vad har du gjort mer åt chassit?

Går det så går det...

Magnus Holm
    Deltagare

Pallat ner Giulietta Spidern och tagit årets första tur runt samhället. Så nu är det officiellt vår även i min hjärna.

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 482 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.