Vad har jag gjort för min Alfa idag?

Published by Jocke Bolling on

Forum Allmänt Vad har jag gjort för min Alfa idag?

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 486 totalt)
  • Författare
    Ottar Malm
    Deltagare

Inlägg av Robin Berzelius på 2014-03-15 23:48

Låtit MGRA-Bengan montera race-belägg OCH Stagman stag bak också OCH besiktigat U.A. OCH sedan kunnat konstatera att bilen går som ett skott. På räls. Radiobil-style. Ka-tjing!

MGRA-Bengan är kung! No questions asked när man kommer med delar som inte riktigt ryms inom AR:s ordinarie serviceprogram. 

Robin, det ser ut som du även monterat Eibach kränghämmare, vore intressant att höra dina erfarenheter av olika chassimods. Har du nån projekttråd?

on topic: vårstädat och bytt till sommarhjul.

Robin Berzelius
      Deltagare

MGRA-Bengan är onekligen kungen. Eller rättare sagt: Han behandlar kunden som kung.

Recept på en Alfa 156 2.0TS: Bilstein B12 runtom (korta B6:or). HR-fjädrar (sänker c:a 40mm). Eibach stabi-kit. Stagman-stag fram o bak. Och nu med Ferodo nästan värsta belägg (glömt vilka just nu men jag har [viss] bromsverkan även i stan…).

Svårt att skatta vad som gör vilken nytta. Och kanske särskilt stagen. Men fram gjorde skillnad. Och jag tycker att bakänden nu känns än mer förtroendeingivande – särskilt vid hårda inbromsninga in i kurvor. Helheten är som en god middag. Bara att njuta. Både på Sviestad, Lilla-Aska dubbelesset och på utflykt med familjen.

Eller med släp…

Inlägg av Patrik Olsson på 2014-03-16 17:27

Pillade dit Solarplexiusrutor i bagaget på 159:an, nu kan den nakna lilla kinesjycken slippa solen i sommar.

Har du någon bild? Sugen själv men rädd att de är lite för mörka för min smak

Inlägg av Alexander Gunnarsson på 2014-03-17 18:23

Inlägg av Patrik Olsson på 2014-03-16 17:27

Pillade dit Solarplexiusrutor i bagaget på 159:an, nu kan den nakna lilla kinesjycken slippa solen i sommar.

Har du någon bild? Sugen själv men rädd att de är lite för mörka för min smak

Jag fixar det(Vilken dag som helst)

Joakim Sande
        Deltagare

Beställt ett Unicorse system från katalysatorn och bakåt till 156:an.
          Nu börjar väntan på 6 veckors tillverkningstid och 3-5 dagars leveranstid…

James Edberg
          Deltagare

Nya skivor o belägg bak till 166:an monterade för 30min sedan, nu skall den inte kräva uppmärksamhet på länge med tanke på de senaste månaderna med termostat, toplockspackning, vattenpump, alla remmar, spännare och hjul, olja osv 🙂 La Dolce Vita !

Alfa Stelvio 2.2 -17 - Alfa Spider 3.0 -99 - Maserati QP -08 - Volvo v70 Bi-fuel -06

Crister Borg
            Deltagare

Pillat det sista på sommarhjulen – här kommer en teaser…

elCrillo Kalmar

Besiktat min Alfetta-83 med blankt papper, trevligt när det ser ut såhär sa besiktningsmannen

Sune Karlsson
              Deltagare

Ställt på GTAn och provmonterat R-däcksfälgarna. Blir nog bra!

Går det så går det...

Henrik Lindgren
                Deltagare

Besiktat GTV:n . Blankt papper.

Crister Borg
                  Deltagare

TACK för kaffet, Sune! 

Förutom att hälsat på Sune, torräjsat sud och köpt 155grejjer så har jag bytt till nya sommarhjulen!!! Blev ju bra, tycker jag! Tack http://www.ormab.com/ för lack!

elCrillo Kalmar

James Edberg
                    Deltagare

Riktigt snygga fälgar, men en liten sänkning hade gjort susen 😉 eller vad säger du elCrillo?

Alfa Stelvio 2.2 -17 - Alfa Spider 3.0 -99 - Maserati QP -08 - Volvo v70 Bi-fuel -06

Crister Borg
                      Deltagare

Jo…  Det får bli till nästa år.

elCrillo Kalmar

Joakim Sande
                        Deltagare

Ouff va rätta fälgar på 156 SW!

Filip Wennergren
                          Deltagare

snyggt crille! orangea dekaler blev de åsså de e du!

Alfalös för tillfället. Tidigare: GTV 916 75 3st 166 2st 155 5 st 164:or 5 st 156:or osv...

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 486 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.