Vad har jag gjort för min Alfa idag?

Published by Jocke Bolling on

Forum Allmänt Vad har jag gjort för min Alfa idag?

Visar 15 inlägg - 91 till 105 (av 486 totalt)
  • Författare
    Crister Borg
    Deltagare

Tack grabbar! Funderar på att Plastidippa hela bilen orange då lacken är väldigt sliten och har lite rostfläckar…

elCrillo Kalmar

Kört för fort.

Martin Isaksson
      Deltagare

Nya skivor och belägg fram. Hade lite vibrationer och det var ju inte så konstigt. Visserligen har den bara gått 4500 mil men ingen har smörjat bromsar på 7år. Insidan var inte vacker

Henrik Cornelius
        Deltagare

Idag – sommaruckar på. Ska bli SÅ skönt. Längtar redan till koppen kaffe efteråt i vårsolen.

Säljer OBD-kablar för släckning av airbaglampa mm. PM:a för info.

En röd Alfa vill ha mycket vax… och nya mattor till våren

I dag fick GTV’n äntligen vita blinkers och nytt luftintag och en runda på 10 mil. Hon ligger riktigt exakt i kurvorna och agip 10/60 tyvärr inte selenia i motorn så är allt ok. 166 “gubbilen”fick en ny kamremsats och trivs bra med livet och ny olja. Agip 10/60 känns riktigt bra och jag tror det är en av dom bättre men det står ju alfa Romeo på selenia så jag intalar mig själv att det är selenia. 

nu är jag full och lite känslomässigt störd men GTV’N är en riktigt trevlig riktig Alfa Romeo… Trevlig helg

Henrik Boldrup
          Deltagare

Idag, nytvättad och sommarpuckar på

Vi firar 10 år tillsammans i höst, 156:an och jag

Stelvio Ti 2,0 -20, 156SW 2,5 -04 och en Fiat 500e -15

Crister Borg
            Deltagare

Tillverkat några stag i helgen som jag tänkte ta med till Skokloster…! Några är redan beställda och ska levereras längs vägen. Vad säjjer du, Daniel F…!?

elCrillo Kalmar

Dumpat av fälgarna hos den lokala däckfirman. Ska låta dem montera 2 nya Goodyear så allt är klart när det är dags för sommardäck.
              Om ca 2 veckor beräknas sommaren anlända…

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Martin Isaksson
              Deltagare

Sommarsulor påsatta! Lackat bromsoken och stänkskydd fram monterade.

Henrik Lindgren
                Deltagare

4 nya sulor till QVn. Så dom åker på idag eller i morgon.

Biörn Bladh
                  Deltagare

Ställde in “aset” i September. Sen knappt hunnit titta på´n.

I Torsdags körde ner till besiktningen : Blankt Papper!  Hurra!

Ställde in han igen.    

Vilket “AS”!  Rätt sort!

He he!  

En tvättning, vaxning, inregistrering och försäkring.. På måndag åker den till verkstaden för ny kamrem etc. Säsongen har äntligen börjat….

Crister Borg
                    Deltagare

Beställde ny nummerplåt bak innan årsskiftet, då de ändrade till eu-utförande. Jag hade en eu-skyllt men gillar denna bättre. Märkligt att det skulle ta nästan fyra månader att få den bytt… Nån som har täcklocket till bogseröglan att sälja…!?

Sänkte förarstolen genom att skrota bort höj/sänkningsmekanismen för ett tag sedan. Det blev bra men jag tyckte att jag satt för plant. Fixade 2 st distanser på ca 3 cm och la imellan i framkant. Blev kanoners, så nu sitter jag asbra i min RecaroSP2!!!

elCrillo Kalmar

Jan Stjernestam
                      Deltagare

Matat henne med ny kamrem, rullar och vattenpump. Plus generatorrem och övre länkarm båda sidor…

Visar 15 inlägg - 91 till 105 (av 486 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.