Vad har jag gjort för min Alfa idag?

Published by Jocke Bolling on

Forum Allmänt Vad har jag gjort för min Alfa idag?

Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 486 totalt)
  • Författare

Jaha, då var kamremsbytet klart för den här gången. Det var 5 år och 2000 mil sedan sist, och kamremmen var fortfarande som ny. Nu väntar jag nog i alla fall 6 år innan jag byter – kanske längre….

Stefan Asplund
    Deltagare

Tvättat bort vintern idag, blev aningen blankare

Tidigare i veckan åkte sommar däcken på och förra veckan ny kamrem med tillbehör och vattenpump.

156 SW V6 Ti -04. Alfa året runt sen 1982 jodåsåatt

Inlägg av Stefan Asplund på 2014-04-13 16:38

Tvättat bort vintern idag, blev aningen blankare

Tidigare i veckan åkte sommar däcken på och förra veckan ny kamrem med tillbehör och vattenpump.

Skitsnygg gura, ser ut som en gammal Epiphone Riviera om jag inte misstar mig? Sköna gitarrer!

Här har Den Röda Djävulen fått bakrutan ilimmad av glasmästaren så nu är min gammelGTV klar för sommarbruk!

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Henrik Lindgren
      Deltagare

Nya sommardäck på 145an och nya regplåtar beställt till den med.

Stefan Asplund
        Deltagare

Skitsnygg gura, ser ut som en gammal Epiphone Riviera om jag inte misstar mig? Sköna gitarrer

Tack! Nja nära, det är en Gibson 335:a

156 SW V6 Ti -04. Alfa året runt sen 1982 jodåsåatt

Filip Wennergren
          Deltagare

har bytt (ar-bil) bromsok och handbromsvajerskiten… så nu ska väl ändå sbp bli nöjda?! fast bromsar kan ju iofs vara bra å ha. synd att de nya blänkande delarna inte syns bara

Alfalös för tillfället. Tidigare: GTV 916 75 3st 166 2st 155 5 st 164:or 5 st 156:or osv...

Jan Stjernestam
            Deltagare

Med beröm godkänd fört donna 156 SW över tröskeln in och ut genom Opus Bilprovning… 

Filip Wennergren
              Deltagare

YES! Åkte genom SBP utan anmärkning nu på fm. Firade med lite klibbor på nr plåtarna så här lägligt efter besiktningen

Alfalös för tillfället. Tidigare: GTV 916 75 3st 166 2st 155 5 st 164:or 5 st 156:or osv...

Thomas Sjölin
                Deltagare

Haha, lär väl vara en och annan som blir förvirrad av den skylten.

Filip Wennergren
                  Deltagare

säkert dock tyvärr inte vägtullarnas kameror

Gabriel Eriksson
                    Deltagare

Du får hoppas att det inte är nån som blir så förvirrad så det blir böter för det fina I:et bara… 

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Filip Wennergren
                      Deltagare

äh, har haft bängen bakom fiaten med i:et klistrat. tur kanske?! men folk klistrar ju allsköns märken istället för skattemärket och jag har inte hört om ngn som fått böter än..? nåja, jag tänker säga; va?! ngn har haft humor här minsann… och hoppas på en glad aina

Jan Stjernestam
                        Deltagare

Filip! Kommer det fina I:et att finnas till försäljning på Skokloster kanske?

I övrigt så har donna SW fått på sina sommargummin i dag inför Påskens tur te Oslo…

Robert Lindblom
                          Deltagare

Bytt Olja, oljefilter och bensinfilter på både 164an och 75an

Filip Wennergren
                            Deltagare

finns att köpa i alfashoppen
                              mvh filip 

Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 486 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.