Vad har jag gjort för min Alfa idag?

Published by Jocke Bolling on

Forum Allmänt Vad har jag gjort för min Alfa idag?

Visar 15 inlägg - 121 till 135 (av 486 totalt)
  • Författare
    Filip Wennergren
    Deltagare

liiite långsökt… men idag klistrade jag en klubbdekal på min vespahjälm som står på golvet bakom kaninen och fick ett par adidas stan smith från england som jag ska ha när jag kör min alfa… ralf (vår kanin) han gillar mig… som gillar alfa och den snygga bolonmattan i hallen la jag för att jag har stil… som speglas i mitt bilval bollen, den vete fn va den gör där?! säkert raffes

glad påsk allihop!
      /filip

Alfalös för tillfället. Tidigare: GTV 916 75 3st 166 2st 155 5 st 164:or 5 st 156:or osv...

Henrik Boldrup
      Deltagare

Idag har jag fått nytt rostfritt Supersprint monterat från kattarna och bakåt. Det tar ju ett tag innan en ny ljuddämpare “sätter” sig ljudmässigt men det låter mycket lovande. Dovt muller på tomgång men just ingen skillnad inne i bilen när man kör.

Stelvio Ti 2,0 -20, 156SW 2,5 -04 och en Fiat 500e -15

Idag har jag polerat och lagt lackskydd, rekondat skinnklädseln m.m. inför Krapperup 1 Maj. Förhoppningsvis träffar vi “husse” där, då gäller det att vara vältrimmad 

Thomas Sjölin
        Deltagare

Besiktigat med blankt papper!

Björn Selander
          Deltagare

onsdag 2014-04-30

Besiktigat min 164 QV med blankt papper.

Termostathuset sprängdes sönder igår efter en tids läckande från en spricka så det blev meck idag och beställa delar.

Henrik Boldrup
            Deltagare

Startade upp min 33:a idag för första gången på 3-4 år, passade på att tvätta av ett centimetertjockt lager av garagedamm. Startade på direkten med nytt batteri.

Ett projekt som jag skaffade ungefär samtidigt som första barnet kom, ett 50-tals hus och ännu ett barn senare har jag kommit så här långt 

Men jag har inte gett upp än….

Stelvio Ti 2,0 -20, 156SW 2,5 -04 och en Fiat 500e -15

Henrik Lindgren
              Deltagare

Besikta 145 QVn förra veckan och INTE blankt papper. Men betydligt färre 2or en vad jag befara. Det blev bara 3st hade förväntat mig 6-7st .

Nu blev det 3 enkla, handbroms vänster sida ur funktion, läckande bensinfilter och strålkastaren stod lågt och gick tyvärr inte att justera  .

Johan Ekelund
                Deltagare

Rivit bort en havererad turbo på 159:an och beställt ny.

Laddar för kopplingsbyte på 166:an 

Jan Stjernestam
                  Deltagare

Utan mutor tagit det röda spjutet genom Opus Bilprovning, med beröm godkänd! 

Jan Stjernestam
                    Deltagare

Monterat 4 nya premiumsandaler på SWn’.

Daniel Briander
                      Deltagare

Bytt tillräckligt med grejer på den röda för att den skulle klara besiktningens efterkontroll, fredagsstämningen är på topp nu!

Annie Kärävä
                        Deltagare

Tagit ut och besiktat Spidern inför sommar säsongen.

Så har vinter och sommarbilen sin två gånger om året träff innan 164 går in för sommar vila..

My mother would beat you from the Redlight! She tought me good.. http://hide.dk/Vehicles/

Johan Ekelund
                          Deltagare

Bytt koppling på 166:an

Johan Ekelund
                            Deltagare

Polerat och vaxat 166:an

Visar 15 inlägg - 121 till 135 (av 486 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.