Vad tänka på innan köp av Giulietta QV -13

Published by Jan Stjernestam on

Forum Allmänt Vad tänka på innan köp av Giulietta QV -13

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Jan Stjernestam
    Deltagare

Hej!

Vad finns det för speciellt att tänka på innan man köper en begagnad QV?

Servicebehoven inte minst. Hur är det med 3-skalslack, går det att få lika bella igen efter eventuell skada?

Känns som jag behöver mycket input med för och nackdelar innan köp..

/Janne

Hej

Vill du snacka giulietta? Du kan slå mig en signal så fall på 070-370 58 74

Hej

Hej

Jan Stjernestam
      Deltagare

Hej Patrik, juste!

Jag hör av mej under nästa vecka, för just nu ligger jag inne med morfin i systemet efter en storservice av en axel. Men har gott om tid nu några veckor… Är det någon speciell tid eller dag som inte är lämplig att ringa på?

Janne

Michael Elofsson
        Deltagare

Hejsan,

Jag har en Giulietta QV 1750 TBI Tributo Sivocci -13 som gått ca 3.400 mil.

Problem som jag har haft med bilen är:

Punktering ett vinterdäck

Urladdat batteri 2 ggr.

Dålig support från Info Mobile (Alfa kundtjänst)

Svårt att köra lagligt.

QV emblemet på framskärm har lossnat lite så det låter lite när man kör över 150 km/h.

Utöver detta så har jag inte haft några problem med den. Ska snart säljas till förmån för en Giulia Veloce bensin som förhoppningsvis kommer inom några veckor.

Filip Persson
          Deltagare

På min Giulietta QV TCT -15 med 1600 mil på mätaren har jag råkat ut för:

En kass sensor/givare för styrservot, bidrog till en tur på assistansjourens fina transportsystem till verkstad med hjälp av AlfaAssistans då detta bidrog till att stänga ner en hel hög med elstyrda saker. Har för mig detta var Styrservo (naturligtvis), ABS, Hill-holder (automat) och ett antal ytterligare saker. Allt gick dock smidigt att fixa och är förmodligen inget vanligt fel. 

Det där svåra med att hålla hastighetsgränserna, måste jag hålla med om också. Den går så grymt stabilt på vägen. 

Som jag förstått det, kan bakluckans öppning krångla lite ibland pga tunna kablar. 

L-G Westling
            Deltagare

Köpte en 1750 QV -11 förra veckan i ett fantastiskt fint skick.

Det sitter Supersprint på och den går väldigt bra, vet ej omnågot annat är gjort på den.

Jag tycker det  är överraskande bra kvalitetskänsla i kaross och chassi.

Ska jag hitta något att klaga på sä är stolarna lite korta och plana, det löstes med distanser under stolarna i framkant.

Körställningen blevbetydligt bättre då.

lgw

Ulla Sturaeus
              Deltagare

Bromsbelägg fram går åt fort ca 4000 mil. Bytt läckande kylare. Klart fabriksfel men ingen garanti (årsmodell 2011) Kostade 6000:-

Mår bra av en motoroptimering eftersom onödigt många begränsningar finns i motormappen.

Mycket nöjd med bilen

Ulla S

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.