vågar jag köpa selespeed?

Published by Jimmi Andersson on

Forum Allmänt vågar jag köpa selespeed?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #12995
    Jimmi Andersson
    Deltagare

      Som rubriken säger , jag är lite lockad av det men undrar om det funkar i längden.

      Jag har ju hört en del skräckhistorier om ras, förlorade växlar mm, dock är det alltid någon annan som har hört om en kusins sysslings bror typ som har råkat ut för det. Skulle vara intresserad av förstahandsinfo då den brukar vara närmare sanningen, har lärt mig att alla rykten om ras mm inte behöver vara sant då jag har  första gen Ducati fyrventilare och de håller aldrig och går bara isönder  tur att man inte lyssnar alla gånger 

      Bilen är tänkt att vara en bruksbil årent runt då jag tycker om att använda mina grejor.

      Tack på förhand Jimmi

      #12996
      Filip Wennergren
      Deltagare

        äsch, är väl inte värre än rasslande urtrampningslager, kopplingsbyte osv på en vanlig. MEN! prova att fickparkera i uppförsbacke innan du köper en. jag höll på att bli galen på det obefintliga “dragläget” och frugan vägrade att parkera den hemma i vår backe. som sagt testa dig fram. kul med växlingarna på ratten annars

        har för mig att top gear testade att fickparkera en saab med sensonic-lådan… lite åt det hållet med selespeeden

        mvh filip

        Alfalös för tillfället. Tidigare: GTV 916 75 3st 166 2st 155 5 st 164:or 5 st 156:or osv...

        #12997

        Jag sitter inte med förstahandsinfo, men skulle jag välja tog jag nog en vanlig låda. Har precis fått samma bild som du förmedlar att det kan ev. dyka upp svårlösta problem.
        Eller i korthet, enkelt är bäst?  Om du har den vanliga lådan har du bara en koppling, dess hydraulik & spakreglaget som kan lägga av.
        På Selespeeden finns det betydligt fler saker som måste lira ihop för att den ska fungera. D.v.s. fler felkällor. Och sedan om det krånglar… Jag har fått uppfattningen att det finns dåligt med kompetens på verkstäderna för att få hjälp. De flesta ställer sina frågor här i hopp om att hitta expertis.
        Men detta är bara mina intryck i ämnet…

        Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

        #12998
        Jimmi Andersson
        Deltagare

          Tackar för input, fickparkera i backe lär inte vara något jätteproblem Filip eftersom jag bor “po lanned”

          Jag ska försöka hitta någon att provköra i närheten, alltså NV-skåne, bilen jag var intresserad av är en GT som står i Norrköpingsområdet så jag 

          är sådär sugen på att åka 50mil enkel resa för att konstatera att det här var inget för mig.

          Å andra sidan kommer ingen ihåg en fegis heller och man vet inte hur bra/dåligt något är förrän man har provat ett tag..

          Ciao Jimmi

          #12999
          Kenneth Larsson
          Deltagare

            Dom trådar jag följt kring Selespeed har gett mig uppfattningen av att ställa in växlingspunkterna i lådan (kan ev vara kopplingen som justeras) görs med mjukvara så det lär behövas denna operationen någon enstaka gång – sedan förefaller det vara en del problem med kondens i elkontakter som kan leda till krypströmmar och mystiska beteenden. Hur dom är att köra har jag ingen aning om. Men det är ju alltid kul att testa och det finns ju bevisligen bilar som funkar bra. 

            #13000
            Lars Söderman
            Deltagare

              Kolen i motorn på hydraulpumpen tar slut på bilar som rullat ett tag. Kostar några kronor att reparera för den händige och många trista tusenlappar för den som lämnar till verkstad. 

            Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.