vägtullar

Published by Henrik Ahnfeldt on

Forum Allmänt vägtullar

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    Henrik Ahnfeldt
    Deltagare

Någon som vet om det blir extra dyrt om man åker genom en vägtull med körförbud för obesiktigad?

(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63

Filip Wennergren
      Deltagare

kostar inget extra. ja, jag vet

Alfalös för tillfället. Tidigare: GTV 916 75 3st 166 2st 155 5 st 164:or 5 st 156:or osv...

Henrik Ahnfeldt
        Deltagare

Super. Jag tar några extravarv i morgon

Björn Hedberg
          Deltagare

Jag betalar alltid 1 krona för mycket ,på så vis får de betala portot för att tala om för mej att jag har gjort en över betalning 

Filip Wennergren
            Deltagare

Inlägg av Björn Hedberg på 2014-03-18 20:19

Jag betalar alltid 1 krona för mycket ,på så vis får de betala portot för att tala om för mej att jag har gjort en över betalning 

smart! eller… för det betalar ju inte vi i slutänden..?

Alfalös för tillfället. Tidigare: GTV 916 75 3st 166 2st 155 5 st 164:or 5 st 156:or osv...

Björn Hedberg
              Deltagare

Det är helt enkelt kul att vara anti o dumma sig ibland .

Henrik Ahnfeldt
                Deltagare

Jag missade en betalning på 20kr med några timmar en gång. Jag blev så jävla arg att jag skruvade av skyltarna och körde fram och tillbaka över Tranebergsbron tills jag kom upp i 520kr. Jävla ockrare…där fick ni så ni teg

Lars Träff
                  Deltagare

Haha, fast maxbeloppet på en dag är väl 65 kronor tror jag 

I garaget just nu
                    En svart Alfa Romeo Spider 1985
                    En vit Mercedes E350 Cabrio 2010
                    En grön Mercedes C220 Kombi 2019
                    En Silver/Orange Fiat Burstner Husbil 2007

Henrik Ahnfeldt
                    Deltagare

Jag körde över vid ETT…tillfälle. 20kr. Missade att betala i tid och fick tilläggsavgift på 500kr. Och det handlade om timmar!!!

Kan tillägga att jag numera hasar med föttern extra mycket på det allmännas trottoarer,  tar ibland med skräp hemifrån att lägga i det allmännas papperskorgar m.m.för att få tillbaka så mycket som möjligt av mina surt förvärvade skattepengar. 

Åke Nyberg
                      Deltagare

Som jag ser det finns det bara dessa förhållningssätt till vägtullarna.

1 Autogiro – det är en kostnad som behandlas på samma sätt som bensinkortet – så enkel betalning som möjligt.

2 Vägra – sätt skärmar eller film på skyltarna så att kamerorna inte ser – betala feta böter den dag du torskar och hoppas att du är en vinnare i slutänden.

3 köp en Vespa – MC – Moppe eller Cykel som är befriad från trängselskatt alt åk kommunalt.

Mats Widman
                        Deltagare

Inlägg av Åke Nyberg på 2014-03-18 22:54

Som jag ser det finns det bara dessa förhållningssätt till vägtullarna.

1 Autogiro – det är en kostnad som behandlas på samma sätt som bensinkortet – så enkel betalning som möjligt.

2 Vägra – sätt skärmar eller film på skyltarna så att kamerorna inte ser – betala feta böter den dag du torskar och hoppas att du är en vinnare i slutänden.

3 köp en Vespa – MC – Moppe eller Cykel som är befriad från trängselskatt alt åk kommunalt.

Det finns flera alternativ. Köp en bil som har skylten monterad lagligt och i original innanför glas. Kameran har inte en chans.

Gabriel Eriksson
                          Deltagare

Inlägg av Mats Widman på 2014-03-19 08:13  Det finns flera alternativ. Köp en bil som har skylten monterad lagligt och i original innanför glas. Kameran har inte en chans.

Har du nåt tips på vilken bil man ska välja då? Enda jag kommer på lite snabbt är Citroën SM men det borde väl finnas fler bilar att välja på. 

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Mats Widman
                            Deltagare

Exakt. Har inte alla en?

Crister Borg
                              Deltagare

Det klassiska GTV-tricket – buntbanda regskylten i kränghämmaren. Då flippar den upp/undan i fart men hänger snällt där när man stannat…

elCrillo Kalmar

Gabriel Eriksson
                                Deltagare

Inlägg av Mats Widman på 2014-03-19 18:27

Exakt. Har inte alla en?

Nej, det saknas tyvärr en sån i mitt garage men det skulle gärna få stå en där.

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.