Valberedningens nomineringar 2014

Published by Björn Nilsson on

Forum Träffar Valberedningens nomineringar 2014

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Björn Nilsson
    Deltagare

Valberedningen i Club Alfa Romeo kommer att nominera följande personer inför årsmötet i Stockholm den 29:e November

Ordförande för ett år – Nyval utav Ola Söderpalm – Hjo
    Vice Ordförande för ett år – Nyval utav Ragnar Rosengren – Linköping

Ledamöter för två år
    Omval utav
    Peter Braun – Kungälv
    Gunnar Sundgren – Umeå
    Annie Kärävä – Limhamn

Fyllnadsval styrelseledamöter för ett år, ersätter Åke Nyberg som lämnar styrelsen och
    Ragnar Rosengren som föreslås som vice ordförande.
    Nyval utav
    Heli Salminen – Torslanda

Robert Hultman – Stockholm

Revisorer för ett år
    Omval utav
    Håkan Andersson – Farsta
    Sune Karlsson – Örebro

Ny valberedning utser årsmötet.

Trelleborg / Stockholm 17:e november
    Björn Nilsson / Henrik Selbo

Björn och Henrik vill samtidigt passa på att tacka för det stora antal med förslag, synpunkter,  namedrops och frivilliga
    som kommit oss tillhanda. Det är glädjande att så många håller klubben varmt om hjärtat samt att veta att det finns mer
    kompetent folk som kan och vill.
    Tack än en gång.

Björn Nilsson

Dan-Erik Hansson
    Deltagare

Snyggt jobbat Björn Henrik! Hoppas ni vill fortsätta som valberedning.

Kan det möjligen bli en liten kort presentation av de föreslagna personerna här i tråden innan årsmötet eller spars det tills dess?

F.d. challengeförare i GTV #4. Giulia Veloce -17 och 4C -16

Björn Nilsson
    Deltagare

Inlägg av Dan-Erik Hansson på 2014-11-17 21:46

Snyggt jobbat Björn Henrik! Hoppas ni vill fortsätta som valberedning.

Kan det möjligen bli en liten kort presentation av de föreslagna personerna här i tråden innan årsmötet eller spars det tills dess?

Tackar för smickert Dan-Erik, De som är lite “nykomlingar” har fått i hemläxa att presentera sig själv på årsmötet, men man kan ju hoppas att andra delar vår uppfattning att de är högst vettiga och rekorderliga människor.

Björn Nilsson

Peter Braun
    Deltagare

Bra jobbat Björn. Intressant med dem nya medlemmarna. Även kul att det ändå finns ett intresse att sitta i styrelsen. Borgar för en fortsatt intressant och bra framtid för klubben. Tycker själv att dem 2åren jag suttit varit väldigt roliga och ser fram emot 2år till. 

Robert Hultman
    Deltagare

Som en av de nya i valberedningens förslag till styrelse kan jag försöka mig på en kort presentation också här på forumet.

Jag är Stockholmare sedan 1985 och bor i västerort sen 17 år. Född på Billingen utanför Skövde, uppvuxen på Brynäs i Gävle men har också bott några år i Örebro och i Istanbul.

Jag har arbetat som informationschef och kommunikationskonsult de senaste 20 åren och var dessförinnan journalist. De senaste 5 åren eller så, har jag arbetat som kommunikationskonsult i egen regi. Den som vill kan läsa mer om detta på min webbsajt http://robert.hultman.info.
    (Där finns också en blogg där ena delen handlar om kommunikation och den andra om allt annat.)

Jag har för närvarande två Alfor. En bertonecupé (som väntar på att få lite omsorg) och en Alfa 147 som fungerar både som familjens andrabil och som banbil. Jag är sedan ungefär 10 år tillbaka en entusiastisk bankörare och gick med i klubben någon gång i slutet av förra århundradet.

Förutom bilar är det musik som gäller. Min musiksmak uppfattas ofta som udda, eftersom jag gillar jazz. (Den tidiga sorten som spelades fram till 2:a världskriget, typ.) Jag har, till den närmaste omgivningens förtvivlan, en obesvarad kärlek till en radda instrument. Jag tutar emellanåt förtjust i min bastuba, min trumpet, klinkar på pianot och misshandlar gitarrer och en bas. Men favoritinstrumentet är ukulele.
    För snart tio år sedan startade jag Ukulelekommissionen som snart presenterar nionde årgången av ukulelejulkalendern på
    http://www.ukulelekommissionen.se/julkalender

När det gäller verksamheten i Club Alfa Romeo har jag förhoppningen om att lite “data mining” i medlemsregistret ska kunna visa var vi har medlemskoncentrationer geografiskt. Med den kunskapen i bagaget kan vi kanske föra en del aktiviteter närmare medlemmarna. Tid har vi ju dåligt med lite till mans. Restider till och från aktiviteter kan göra det omöjligt att delta. Om vi kan utveckla olika koncept (det finns ju redan en hel del bra sådana i klubben) och göra “manualer” för deras genomförande, kan vi kanske hitta personer i de geografiska medlemscentrumen som kan genomföra dem.

Stockholm

Henrik Lindgren
    Deltagare

Trevligt med fler tjejer i styrelsen.

Hej! Passar också på att presentera mig innan årsmötet. Jag är ju ingen självklar filur i Club Alfa Romeo sammanhang.

Jag är Göteborgare sedan 1976, invandrad från Finland, vilket många av er säkert redan listat ut. Gillar sauna men är inte så mycket för rally, vilket är som bekant stort i Finland. Nåväl, språket har jag med mig och det har jag haft mycket nytta av. Hoppas någon gång kunna pricka in en Alfaträff i Finland när jag är där på sommarsemester.

I grunden är jag utbildad herrskräddare, vilket kan förklara att jag fastnat för Alfas väldesignade bilar. Efter gymnasiet trillade jag in på fastighetsskötaryrket, där jag även kom in på det där med elektronik. Några år senare valde jag att vidareutbilda mig, och var återigen på väg att välja ett designyrke, en webmasterutbildning. Men så vill man förstå hur allt hänger ihop och jag valde då att börja med inriktingen pc-/nätverkstekniker. Sedan dess har jag varit kvar i IT-branchen inom drift och support och är numera hustomte för några system på IBM Mainframe/OS390/zOS. Kärt barn har många namn, och alla kommer i kontakt med denna plattform på ett eller annat sätt, oftast utan att veta om det.

Vad gäller Alfor så är jag inne på min andra 159:a, en 2,4 jtd AWD ’10 med ti-paketet. Klubbmedlem sedan jag skaffade min första Alfa, 159:a 1,9 jtd ’07.
    Faktum är att jag endast haft körkort sedan 2009. Det krävdes en Alfa (eller fler) för att det skulle bli intressant på riktigt! Övningskörning i en 145 QV respektive 156 SW är inte alla förunnat. Sedan gick det inte att övningsköra på någon “vanlig” körskola mer. Det är inte att köra fort som är det roliga – det är accelerationen i Alfan som ger mig ett leende, och självklart känslan och designen därtill! OK, erkänner att ett accelererande flygplan ger mig ett leende det också.

I Club Alfa Romeo hoppas jag representera de nya medlemmarna. Sammankomster såsom utställningar och mångsidiga Mille Scania ligger mig också varmt om hjärtat. Kanske hitta fler produkter till vår webshop, saker som är lätta att ta med sig ut på utställningar. Vår nya fina hemsida är något jag också vill bidra med att utveckla vidare.

Lite mer om mig, på yrkesfronten:
    http://se.linkedin.com/in/helisalminen

CAR7019. Alfa Romeo 159 2.4jtd 210hk Ti AWD -10

Inlägg av Henrik Lindgren på 2014-11-18 12:08

Trevligt med fler tjejer i styrelsen.

Hmmm *ähum*… Är det nu man ska tacka för alfaviruset…?

CAR7019. Alfa Romeo 159 2.4jtd 210hk Ti AWD -10

Dan-Erik Hansson
    Deltagare

Tackar ödmjukast för presentationerna från Robert och Heli. Ser verkligen fram mot att träffa er på årsmötet. Ser ut som att smickret till Björn Henrik inte var i överkant.

Och Heli, det blir ännu roligare när du tar ut bilen på en bana.  Men kom ihåg att Alfa-infektionen då kan bli kronisk.

F.d. challengeförare i GTV #4. Giulia Veloce -17 och 4C -16

Stefan Atterhall
    Moderator

Kul!

Det ska bli trevligt att höra era presentationer på årsmötet och vad ni vill göra med klubben. 

Klassegrare CAR Challenge (kl. II) -- 2019, 2017 och 2016!
    Följ framfarten - Bilder: Instagram | Resultat: Speedhive, Alfaromeo.org | Racefilm: Youtube

Alfor för tillfället
    147 3.2 V6 GTA -04 -- #16 CAR Challenge kl. II (Projekttråd .org)
    156 SW 2.5 V6 TI -05
    Sprint 1.7 8V Veloce -87 (Projekttråd Alfapower.nu)

Björn Ek
    Deltagare

En kommunikatör och ett IT-proffs, ser väldigt lovande ut så här långt! ?

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.