Valberedningens nomineringar inför årsmötet i Malmö

Published by Björn Nilsson on

Forum Träffar Valberedningens nomineringar inför årsmötet i Malmö

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Björn Nilsson
    Deltagare

Då var valberedningens nomineringar inför årsmötet 2016 klara. Först några ord.

Vi i valberedningen presenterar här en något bantad styrelse, kanske inte till vikten men väl till antalet.
    Anledningen därtill är att vi idag är runt 1200 medlemmar mot närmre 2000 för 10 år sedan. Att hålla en relativt sett stor styrelse kostar pengar och för att hålla kostymen i rätt storlek och låta medlen gå till verksamheten  väljer vi då att reducera antalet styrelseledamöter något.
    I vårt arbete har vi velat framhålla ett par punkter som vi gärna ser fokus på. Ingen kritik i stort, vi har en klubb att vara stolta över som många andra är med rätta avundsjuka på.

• Hemsidan – Förtjänar att  komma i mål.
    • Verksamheten – Klubben har varit tämligen anonym i väst och syd. Låt oss bredda och synas mer.
    • Medlemmar – Ökad synlighet ger ökat intresse ger fler medlemmar som känner sig delaktiga.

Här följer då Valberedningens nomineringar för 2017
    Ordförande för ett år – Omval utav Ola Söderpalm Hjo
    Vice ordförande för ett år – Nyval utav Björn Ek Bromma

Styrelseledamöter för två år, nyval utav
    Patrik Germundsson  Ljungby
    Charlotte Jacobsson Stallarholmen

Kenneth Larrson och Robert Hultman är valda som styrelseledamöter till och med år 2017 ut.

Revisorer för ett år
    Omval utav Bo Hasselblad Åtvidaberg
    Nyval utav Gunnar Biljer Vadstena

Ny valberedning utser årsmötet.

Valberedningen i Club Alfa Romeo
    Björn Nilsson   Robert Hagblom

Björn Nilsson

Stefan Atterhall
    Moderator

Kloka ord och bra förslag (som vanligt!). Tack för det Björn och Robert! 

Klassegrare CAR Challenge (kl. II) -- 2019, 2017 och 2016!
    Följ framfarten - Bilder: Instagram | Resultat: Speedhive, Alfaromeo.org | Racefilm: Youtube

Alfor för tillfället
    147 3.2 V6 GTA -04 -- #16 CAR Challenge kl. II (Projekttråd .org)
    156 SW 2.5 V6 TI -05
    Sprint 1.7 8V Veloce -87 (Projekttråd Alfapower.nu)

Mikael Eriksson
    Deltagare

Anonymt och dåligt med aktiviteter i väst….hmmm, de får vi väl försöka ändra på! Får se vad man kan hitta på framåt sommaren…

CAR#9270 Mikael Eriksson Alfetta GTV 2.0 1982

Peter Braun
    Deltagare

Finns många aktiviteter man kan göra redan nu. Har dåligt med tid för att medverka men om det finns idéer så kan jag lägga upp det som en aktivitet på hemsidan. Bor själv strax utanför gbg i Kungälv.

Hej på er alla!

Först av allt vill jag tacka er i valberedningen för det arbete ni gjort inför årsmötet! Den utveckling med minskande medlemmar ser kanske oroande ut i förstone, men som jag ser det är detta en klubb för entusiaster, och då är det än viktigare att bevara denna grupp av medlemmar än att fokusera på antalet! Personligen tycker jag att, trots medlemstappet, klubben under de senaste tio åren har visat en mycket positiv utveckling för oss entusiaster! All heder åt er som arbetar i olika funktioner för att göra vårt intresse lustfyllt!

Jag skulle gärna se att vi skapar en FB sida liknande våra vänner i Norge, https://www.facebook.com/groups/www.klubbalfaromeo.no/

Till sist ett stort lycka till inför årsmötet, och glöm inte att skapa en vacker bakrutedekal med texten, Alfa Romeo – En Livsstil

Varma hälsningar från Ghana!

Roland Sjölander

164 3.0 12v 1996 Giulia 1300 Ti 1969

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.