van Lingen Alfa Parts? Erfarenheter?
Published by Jörgen Mälargård on
- Detta ämne har 6 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 19 november, 2015 kl. 20:04 av
Daniel Tunér.
-
FörfattareInlägg
-
17 november, 2015 kl. 23:27 #17177
Någon som har erfarenhet av denna firma?
Beställde ett kopplingskit som enligt bild och text skulle vara lättad och hårdare för sport-race-rally.
Fick delarna igår och det var ett helt vanligt kopplingskit från Sachs…
Har försökt kontakta denna firma sedan jag fick delarna och beskrivit min upplevelse av felleverans – men de har ännu inte svarat.
Någon annan som har bra/dålig referens/återkoppling på köp?
/:jörgen
jorg1
18 november, 2015 kl. 09:03 #17178Låter trist för dig, men det är iaf en väletablerad och klassisk gammal alfafirma så det bör nog reda ut sig.
Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser
18 november, 2015 kl. 10:08 #17179Nu svarade dem iaf: Känns ju skönt men vet inte vad jag ska tycka, känns inte speciellt seriöst att skicka andra delar än det som annonseras på nätet utan att meddela kunderna innan
:
“-Good morning, We had a problem yesterday with the provider, that is why, We use this as a replacement, for the kit shown on our website, because to make such a kit is become much to expensive, But when you don’t want the kit, you can send it back to us, and when you will give us your account numbers, we send you the money back.
Met vriendelijke groet,”
jorg1
18 november, 2015 kl. 14:25 #17180Nae, det håller jag verkligen med om.
Dom försöker skicka något annat istället och hoppas på att kunden inte märker något. Det är väldigt dåligt och inte alls seriöst i mitt tycke.Om dom, som du är inne på, hade kontaktat dig och förklarat situationen med valmöjligheten att fullfölja eller avbeställa ordern hade det varit en annan sak men man kan inte bara skicka något, som inte är varan som du har beställt, och bara hoppas på det bästa. Det funkar inte.
19 november, 2015 kl. 17:47 #17181Dom säger att dom återbetalar dina pengar.. Men frakten då ? Det är dyrt så in i …. att skicka från Sverige.
Köpte drivaxlar från England, betalade en stomkostnad på ca 700:- som jag skulle få tillbaka när dom fick min gamla drivaxel. Frakten från Sverige skulle kosta ca 650:- Så det paketet ligger kvar i garaget, som påminnelse…..
Scuderia 116
19 november, 2015 kl. 18:14 #17182Har sovit på detta nu några nätter och även haft en dialog med van lingen och de kan nu tänka sig att betsla även returfrakten.
Jag brukar inte vara en “krångelpelle” och van lingen är säkert en seriös aktör. MEN jag känner att jag gärna vill ha de delar jag beställde och inte bara skicka tillbaka!
Vet inte hur konsumentreglerna ser ut i Holland men felaktig marknadsföring är det i alla fall. Även om det inte brukar komma något gott ur en knuten näve så börjar jag surna till på detta!!!
jorg1
19 november, 2015 kl. 20:03 #17183Inlägg av Jörgen Mälargård på 2015-11-19 18:13
Har sovit på detta nu några nätter och även haft en dialog med van lingen och de kan nu tänka sig att betsla även returfrakten.
Jag brukar inte vara en “krångelpelle” och van lingen är säkert en seriös aktör. MEN jag känner att jag gärna vill ha de delar jag beställde och inte bara skicka tillbaka!
Vet inte hur konsumentreglerna ser ut i Holland men felaktig marknadsföring är det i alla fall. Även om det inte brukar komma något gott ur en knuten näve så börjar jag surna till på detta!!!
Jag tycker att du ska förklara för dom kort och gott, att detta inte är bra nog och att du är besviken.
Du måste säga till dom att detta innebär mycket krångel för dig och innebär att du måste ligga ute med pengar. Du förväntar dig att dom betalar kostnaderna för detta men också att du förväntar att du får dom grejerna du beställde från början och att dom kompenserar dig för allt besvär.Är dom seriösa så kommer dom att gå med på det. Det är för dåligt att dom skickar fel grejer medvetet och sen förväntar att lösningen för problemet ligger hos dig. Det gör det inte. Dom har gjort fel och är fullt ansvariga för det, du ska ha dina varor som du beställde och bli kompenserad för besväret, tycker jag. Antingen har dom gjort ett misstag och skyller ifrån sig och är det inget misstag så är det falsk marknadsföring och det kan absolut inte vara tillåtet.
Ibland måste man vara ärlig och vara lite hård och säga att detta är inte okej. Dom kan inte behandla kunder hur som helst men det är vettigt att ge dom en chans att reda upp det innan man går vidare på annat sätt.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.