Var besiktiga låg bil i Östergötland?

Published by Torbjörn Egil on

Forum Allmänt Var besiktiga låg bil i Östergötland?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Torbjörn Egil
    Deltagare

Hej på er.

Det är ju dax att besiktiga GTn igen i sommar så jag tänkte höra med er om ni känner till någon bra bilprovningsstation som kan hantera låga bilar?
      Förra året körde jag traditionellt på Bilprovningen i Herstaberg i Norrköping, men där kommer jag inte riktigt över domkraften som sitter på lyften…
      Dessutom var besiktningmassen inte helt nöjd med att inte kunna lyfta bilen fram eftersom lyften tog i.

Så, finns det någon som kan tipsa om en bilprovare som har utrustning som klarar låga bilar?

CARS medl.No 740 men jag har aldrig ägt en Volvo

Hej,

Hade tidigare en 166 som var riktigt låg ,men den slank igenom bilprovningen i Kisa.

Stod nere i smörjgropen för att se så inte domkraften skulle slå i , men den passerade med 1 cm marginal.

Otroligt trevliga är de också

Björn Selander
      Deltagare

Har varit ute för det också med en låg GTV6:a från -86. Vid varje besiktning fick jag och besiktningsmannen lyfta bilen för hand. Det gick bra även om det blev ett extra moment. Nu blev det samma besiktningsman varje gång. Nu gjorde det ju inget att han var intresserad av italienska bilar. Extra tips fick jag ju alltid och det var ju bra. 

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.