Vår i Skåne!

Published by Per Sällström on

Forum Allmänt Vår i Skåne!

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Per Sällström
    Deltagare

Hej på er!

Långt mellan uppdateringarna för er som ev minns att jag tog över en 75 3,0 som sovit länge!

Jobbyte, hustruns 50-årsfest vinterkyla… Hur många ursäkter behövs?

Nu har äntligen bromsarna kommit av och är påväg till renovering i alla fall och fälgarna är också skickade på lack.

Kanske,, kanske kan det bli åka i år! Idag fick jag lite sällskap i solen,

Med vänlig hälsning, Per

Daniel Erdeljan
      Deltagare

75:an ser riiiiktig bra ut… Mer foton tack

Martin Frykstam
        Deltagare

Javisst har vi vår i luften och vi har väntat på den spännande fortsättningen, Per!

Per Sällström
          Deltagare

Hej!

Jag tappade lite driv när det blev för kallt och allt kändes segt men inredningen är ganska klar och får jag den bara på hjul så skall motorn utvärderas ytterligare. Har ett problem med kopplingen, vilket ju inte ör så konstigt, men som jag inte säkert vet beror på slav eller huvudcylinder. Kopplingen fungerar men pedalen stannar nere ibland, dock är slaven torr och jag ör lite rädd för att det kan vara huvudcylindern som är kass, hur blir man klok på vad det är? Lägga sig under och se vad som händer kanske? Går slaven tillbaka men pedalen stannar nere så kanske det borde vara mastern? 

Bilder är svårt i det trånga garaget men kommer så fort jag får ut den hur som! Annars är du välkommen på studiebesök!

Med vänlig hälsning, Per

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.