Vårbrölet

Published by Joakim Sande on

Forum Allmänt Vårbrölet

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Joakim Sande
    Deltagare

Kör just nu med en 4″ Remus slutdämpare som absolut inte kommer gå igenom besikningen.
      Denna kommer snart ersättas med en Ragazzon dämpare istället.

Passade på att filma lite hur den låter bara för att ha kvar att roa sig med gråa dagar.

https://www.youtube.com/watch?v=h37wfiEP4jg

Daniel Felton
      Deltagare

Då skulle du hört hur mitt Supersprint-system lät när jag hade hål på mellanröret…

Tycker inte det lät så högt ändå, vart ligger gränsen? Du kan ju alltid mäta med en dB-mätare innan du byter?

Lycka till, Ragazzon blir minst lika bra det, även om det låter mindre.
        Daniel

Alfa Romeo - "Beauty is not enough Power for your control."

Björn Ek
        Deltagare

Jag skulle inte vara så säker på att sbp har åsikter om ditt ljud. Alfettan har aldrig fått några kommentarer om ljudnivå…

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Filip Wennergren
          Deltagare

Lyssna på Björnbusen nu. Killen har ju hörselkåpor när han kör Tyckte det lät helt rätt till din bil och jag tror inte heller sbp har ngt att invända.
            Mvh Filip

Alfalös för tillfället. Tidigare: GTV 916 75 3st 166 2st 155 5 st 164:or 5 st 156:or osv...

Joakim Sande
            Deltagare

Inlägg av Filip Wennergren på 2014-03-11 20:42

Lyssna på Björnbusen nu. Killen har ju hörselkåpor när han kör Tyckte det lät helt rätt till din bil och jag tror inte heller sbp har ngt att invända.
              Mvh Filip

Då borde ju min gå igenom kan man ju absolut tycka

Nackdelen är dock att det är så SJUK resonans i kupén som lämnar en med en liten lätt huvudvärk . Och då GILLAR jag när det låter mkt.

Utifrån så låter det ju rätt najs faktiskt.
              Det härliga är när man surfar runt efter avgassystem så slutar det alltid med att man googlar på UNICORSE

Men det finns andra saker som behöver åtgärdas på bilen som har högre prio just nu.

Gabriel Eriksson
              Deltagare

Kul att ni kan bedöma ljudnivån som besiktningsbar genom ett youtube-klipp.  Det är minsann känsla det! 

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Filip Wennergren
                Deltagare

säger bara J-Wolf! ett tag höll jag nästan på att göra ett tokköp av detta… men då hade jag vart singel garanterat. dyrare än knark… men vilket sound

Alfalös för tillfället. Tidigare: GTV 916 75 3st 166 2st 155 5 st 164:or 5 st 156:or osv...

Thord Hägglund
                  Deltagare

Inlägg av Joakim Sande på 2014-03-12 08:39

Inlägg av Filip Wennergren på 2014-03-11 20:42

Mvh Filip

Då borde ju min gå igenom kan man ju absolut tycka

Nackdelen är dock att det är så SJUK resonans i kupén som lämnar en med en liten lätt huvudvärk . Och då GILLAR jag när det låter mkt.

Utifrån så låter det ju rätt najs faktiskt.
                    Det härliga är när man surfar runt efter avgassystem så slutar det alltid med att man googlar på UNICORSE

Men det finns andra saker som behöver åtgärdas på bilen som har högre prio just nu.

Ciao Joakim

Sökningar på Unicorse är alltid en begivenhet!

Du vet att det tillverkas Unicorse kopior i England som är väldigt populära…, kolla på Alfaowner där det finns en minst sagt lång tråd i ämnet…=)

Joakim Sande
                    Deltagare

Tack för insporationen! Nu har jag skrivit och frågat va´rom´ska´ha´föré

Får se om min stackars plånbok tillåter det så att man kan smacka dit det tills skokloster 

Joakim Sande
                      Deltagare

Fick svar från “Pud237” på alfaowner.

Han svarade mig såhär:

Originally Posted by sande

Hi,
                        I understand that you make and sell unicorse replica exhausts?
                        Im verry intrested in a tailbox for my 156 2.5 V6 Sportwagon.

And if you could tell me the price inc. postage to Sweden

Cheers!
                        Sande

Hi Sande

Yes I deal with those exhaust systems. Just asking, do you still have
                        the original rear bumper fitted to your car or do you have something
                        else, like a bodykit or Zender rear bumper spoiler? Because if required
                        we can make the tailpipes longer to suit a different bumper

The cost for a complete cat-back exhaust system is £575. Please note we
                        didn’t design our backbox to fit on the original centre section exactly.
                        Taking the two pieces together, fitment and quality is perfect and the
                        sound especially on the 2.5 is very very nice, if anything a little
                        nicer than the GTA. I could ship to Sweden for around £30, I would need
                        to check your postcode because some postcode areas in Sweden are more
                        expensive but £30 is typical for Malmo, Stockholm and the other bigger
                        cities.

Cheers
                        Dan

Så istället för att lägga 3K svenska riksdaler på ett ragazzon. Så känns det ju mer värt att lägga det dubbla och få ett unicorse… dock utan likalångarör-varianten för det där lilla extra. Ändå lätt värt det.

Eller vad säger ni?

Det vet du minsann svaret på själv!

det är som att du frågar: ska jag äta den nybakta chokladkakan som ligger rakt framför näsan? – ja du ska käka kakan så hårt att du aldrig kommer glömma den dagen!

DO IT!

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Thord Hägglund
                        Deltagare

Inlägg av Joakim Sande på 2014-03-13 08:26

Fick svar från “Pud237” på alfaowner.

Han svarade mig såhär:

Originally Posted by sande

Hi,
                          I understand that you make and sell unicorse replica exhausts?
                          Im verry intrested in a tailbox for my 156 2.5 V6 Sportwagon.

And if you could tell me the price inc. postage to Sweden

Cheers!
                          Sande

Hi Sande

Yes I deal with those exhaust systems. Just asking, do you still have
                          the original rear bumper fitted to your car or do you have something
                          else, like a bodykit or Zender rear bumper spoiler? Because if required
                          we can make the tailpipes longer to suit a different bumper

The cost for a complete cat-back exhaust system is £575. Please note we
                          didn’t design our backbox to fit on the original centre section exactly.
                          Taking the two pieces together, fitment and quality is perfect and the
                          sound especially on the 2.5 is very very nice, if anything a little
                          nicer than the GTA. I could ship to Sweden for around £30, I would need
                          to check your postcode because some postcode areas in Sweden are more
                          expensive but £30 is typical for Malmo, Stockholm and the other bigger
                          cities.

Cheers
                          Dan

Så istället för att lägga 3K svenska riksdaler på ett ragazzon. Så känns det ju mer värt att lägga det dubbla och få ett unicorse… dock utan likalångarör-varianten för det där lilla extra. Ändå lätt värt det.

Eller vad säger ni?

Kul att du gillade inspirationen =)

Jag har följt deras byggen under en längre tid och som du kanske läst på egen hand är kommentarerna väldigt positiva över byggkvalité men också ljudert. Håller helt med dig att det är värt pengarna och ett system som inte så många andra har, dessutom kan du ju köpa till equal length pipes vid en senare tillfälle om du vill det.

Förstår dock inte vad Dan menar med att det inte exackt passar centrum biten av avgassystemet? Är ju flertalet runt om i Europa som monterat det utan att bytt andra delar, förstår du närmare vad han syftar på?

Om du slår till på köp, måste du lova mig en sak att jag får provlyssna live antingen på Skokloster alternativ annan plats om du möjligtvis bor i Stockholms trakten.

(Tog bort lite radmatningar /Björn 2014-03-13)

Joakim Sande
                          Deltagare

Jag har ställt frågan om leveranstid nu. Får se vad dom säger.

Jo den där likalångarör-modden vill man ju också ha såklart. Men det kan man ta senare som du säger.

Jag lovar att du ska få lyssna på systemet. Lär ju bli på något sommarträff om inte på skokloster.

egentligen har jag ett dåligt urtramplager och förmodligen en dålig styrled som behöver fixas. Men detta får nog gå före

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.