Jättemysko problem men först. Jag antar att varningsblinkers “måste” fungera, typ säkerhetsdetalj. Däremot vette katten om de testar den vid besiktning. Jag har iaf aldrig noterat det.
Problemet… Bilelektrikern kunde inte mäta sig fram varifrån varningsblinkersen fick ström när felet fanns? Knappen kan man utesluta då ni bytt 2 st. Värmerelaterat? Då bör det vara nåt i motorutrymmet som påverkas, kupén borde inte bli såpass varm att du får elfel. Men…det som talar emot motorutrymmet är att logiskt så finns ingen krets där som bör aktivera varnblink.
Blinkar den med normal hastighet när felet kommer? Vissa modeller kan aktivera varnblink när ABS går in. Då blinkar den hastigt. Jag tänkte om det är problemet? Hursomhelst… ska man komma tillrätta med problemet gäller det att ha ett elschema, mäta sig fram var signalen kommer ifrån när felet uppträder. Annars blir det bara okvalificerade gissningar.
Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13