Vatten på golvet 159 sw
Published by Övergivna Forumposter on
- Detta ämne har 11 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 18 juli, 2015 kl. 14:16 av Övergivna Forumposter.
-
FörfattareInlägg
-
14 juli, 2015 kl. 17:01 #29214
?skulle dammsuga ur bilen idag och upptäckte att det var plaskblött på golvet bakom förarstolen.. Har nu rivit ut baksäte, stolar och bakre mattan.. Bak står det ca 2cm vatten på förar sidan medans pass.sidan är torr.. Förarsidan fram år blöt men det står inget vatten där.. Blir inte klok på vart det kan komma ifrån!? Vattnet är kristallklart och jag märkte förra veckan att det va en del kondens i bilen, vilkey skulle betyda att det kommit under värsta torkan här hemma.. Misstänker att det är nån dränering som läcker i bilen men vart fan ska man leta?..
Tänkte även på att bilen stog ganska upppallad fram i ca 2-3dagar när jag gjorde service.. Men den va ju alldrig startad så..
Edit: har plockat ur mattan fram oxå nu för att hitta ursprunget.. Känns torrt upp emot torpedväggen och även mot cetrumkonsollen. Är klart blötare bak än det va fram! Dörrlisterna är fräscha och kan inte hitta nått avvikande under bilen.
Har taklucka om det nu skulle va vatten utifrån vilket jag betvivlar. Man vart skulle isf dränering läcka?
14 juli, 2015 kl. 19:21 #29215Hej,
Jag har haft samma problem i min 166. Efter att ha tagit ner dörrsidor fram och bak letade jag mig fram till att det läckte från torpeden. Uppe under en täckplåt(plast) hade tätningsmassan släppt lite i en skarv. Igenom ett jättelitet hål kom allt vattnet in. Lade dit ny tätningspasta runt alla skarvar och det slutade komma in vatten. Hoppas det funkar för dig!
MVH
Lars-Eric
14 juli, 2015 kl. 20:43 #29216159 har haft problem med vatten där bak pga läckage genom dörrmembranen i bakdörrarna. Även listerna bak har jag läst har vållat bekymmer men de flesta verkar haft bekymmer med att vatten har stått inuti dörrarna bak och svämmat över plastmembranet. Av med dörrsida och inspektera innanför?
Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser
14 juli, 2015 kl. 21:16 #29217?öppnade takluckan och spolade in vatten i dom två främre dräneringarna.. Visade sig ganska fort att den vänstra va tät varpå vatten rann efter a-stolpen och ner.. Lossade taket och drog loss slangen och försökte köra i en dragfjäder utan framgång. Kopplade på kompressorn och blåste ur och nu rinner vattnet igenom.. Hoppas det bara va detta, tycker det är fantastiskt att det kan bli så mycket vatten! Nu får all inredning ligga på tork nån dag under tiden jag väntar på bränslefilter..
14 juli, 2015 kl. 21:22 #29218?läste endel om det där, förstår dock inte hur det skulle gå till? Skulle det rinna ur från bakom dörrsidan och in på golvet? Lossade dörrsidan och kunde inte se eller känna nån fukt innanför..Ang torpedväggen kändes all ljudisolering helt torr så jag tror inte det är nått där.. Hoppas det bara va takluckan..
14 juli, 2015 kl. 22:12 #29219Ja det är som att det svämmar över inuti dörren och när det når plastmembranet så läcker det in där om det inte är tätt.
Hoppas att det bara var takluckan för dig. Även 156 har problem där men då brukar det vara att dräneringen som mynnar ut i framkant av bakre hjulhus har satt igen sig av däcksprut och smuts i dräneringsrören.
Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser
14 juli, 2015 kl. 23:12 #29220?läste oxå om det, men det rann ur bra överallt utom v-fram.. Ska plocka av dörrsidan och dpola vatten med trädgårdsslangen imorgon så får vi se.. Ska det läcka in från rutlisten då eller och lägga sig i dörren?
15 juli, 2015 kl. 07:48 #29221Prova att justera dörren, gångjärnen, så att dörren sitter åt lite bättre. En snabb enkel procedur som kanske kan avhjälpa problemet, om du har tur
15 juli, 2015 kl. 09:51 #29222?tycker dörren sitter riktigt bra, bilen är nästan lika tyst som mina tidigare e-klass bilar så den lär inte glipa spec mycket.. Förstår fortfarande inte vart det skulle komma in vatten via dörren om jag ska va helt ärlig..
15 juli, 2015 kl. 10:45 #29223?plockade av dörrsidan och den galvade täckplåten och där inne såg det inte ut att ha stått nått vatten.. Tätlisten bakom dem galvade plåten va tät hela vägen.. Drog en sträng med silicon iaf men kan ändå inte se vart det skulle komma in..
16 juli, 2015 kl. 08:50 #29224Silicon ska du vara försiktig med. Vissa innehåller ättika och du får en rostskada som heter duga.
18 juli, 2015 kl. 14:16 #29225?jag brukar normalt sett va väldigt restriktiv till silikon i närheten av bilar. Men nu va jag tvungen att ha ihop bilen och det va allt som fanns hemma, mot lackad yta och galvad yta..drar väl av dörrsidan nästa sommar och ser hur det ser ut
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.