Vattenläckage bakdörrar Giulietta

Published by Per Jogfors on

Forum Teknik Vattenläckage bakdörrar Giulietta

• Detta ämne har 1 deltagare och 0 svar.
Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Per Jogfors
    Deltagare

Hej,

Jag har en Giulietta årsmodell-16 som tidigare stått under tak. När jag i somras köpte en ny Giulia fick Giuliettan stå ute. Nu till problemet som synliggjorts nu när höstregnet faller:

Bilen läcker in vatten i bakdörrarnas underkant, där dörrplåtens nedre innerdel möter dörrens invändiga plastpanel. Jag hade samma fel på en Giulietta -13 för några år sedan. På denna hittade verkstaden efter tre försök och ledtrådar av mig felet. Samma verkstad kan nu inte lösa problemet eftersom den mekaniker som hittade felet har slutat…
    FCA var förra gången inte direkt hjälpsamma enligt verkstaden. Min förhoppning är nu att någon här har stött på problemet och kan hjälpa till. Verkstaden vill dessutom gärna ha min/er hjälp, vilket ju på ett sätt inte är så proffsigt. Förra gången blev det dessutom en del trassel/åverkan på bilen innan felet var lokaliserat och det skulle man gärna slippa denna gång. Verkstaden bytte förra gången rutans skraplist samt inre gummilisten men det var inte det som var problemet utan någon tätning inuti dörren om jag minns rätt. Verkmästaren är nu inne på att byta den plastfilm som finns innanför dörrens plastinnersida. Jag tror inte på den analysen för längs denna ska det som jag ser det knappast rinna vatten. Vad tror ni?

MVH

Per Jogfors

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.