Vattenläckage Giulietta

Published by Per Jogfors on

Forum Teknik Vattenläckage Giulietta

• Detta ämne har 1 deltagare och 0 svar.
Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Per Jogfors
    Deltagare

Hej!

Jag är nu inne på min andra giulietta ,och är i stort sett nöja med dessa bilar. En sak som förvånar mig att är att båda dessa bilar inte har hållit tätt. Båda bilarna har från början läckt in vatten via bakrutans torkargenomföring. Efter att jag hittat orsaken har verkstaden åtgärdat detta.

På den bil jag har nu, som är ett år gammal, läcker det fortfarande. På denna bilen läcker det även via bakdörrarna. Bilen har varit på verkstad tre gånger för detta och jag börjar bli lite trött…Det läcker mest på vänster sida och här har även högtalaren bytts två gånger (solklar följd av vatteninträngning tror jag). Jag är minst 99% säker på att vatten letar sig in via dörrens gummilister, tar sig vidare via låsmekanismen in i dörren för att sedan komma in i bilen via insidans dörrpanel. Verkstaden, där personalen är trevlig, verkat famla i blindo. Någon som har råkat ut för detta? Jag har sett på engelska forum att problemet förekommit. Konstruktionen med den mellersta gummilisten som till större delen sitter med clips anar jag kan vara en svag punkt.Vad säger hemsidans guru Christer?

Garanti hjälper inte alltid….

MVH

Per Jogfors

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.