Växellådslager till Alfa 164 QV

Published by Björn Selander on

Forum Teknik Växellådslager till Alfa 164 QV

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Björn Selander
    Deltagare

Hej!

Jag har en 164 QV från 1994. Växellådan sjunger så Rolf på Deltabil har delat på lådan. Det behöver bytas ut en del lager. Jag har svårt att hitta en del lager. Jag har t.o.m. beställt på en del ställen men fått pengarna tillbaka för att lagret inte finns. Lagret som är svårast att hitta är 7610870. Finns det någon som har något tips?

Björn Selander

Håkan Petersson
    Deltagare

Finns det inget fabrikat stämplat på lagerbanan?
    Finns översättningstabeller, gäller bara att finna dem.

Är det ett udda lager?
    När jag bytte lager i en Fiat-låda så fanns de flesta att beställa från SKF.
    Det som de gick bet på var lagren på kronhjulet (diffklumpen) tror de var skf nummer på dem men de var “låsta”av fiat. Gick endast köpa via dem. Är kanske nåt liknande i ditt fall. Men har du måtten och typ av lager borde någon kunna hjälpa dig. Momentum?

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Björn Selander
    Deltagare

Tack för tipsen. Rolf har även varit i kontakt med auktoriserad Alfa-verkstad och de lyckades inte hitta. Jag har ringt SKF men de kunde inte hjälpa mig. Bilen är halvgammal det är väl det som är felet. När den blir äldre börjar de göra lager igen.

Håkan Petersson
    Deltagare

Lagret sitter även i Fiat och Lancia. Heter nog 60800140 då det verkar som de andra utgått.

Finns 4 på ebay.com…

Dag Aronsson
    Deltagare

Kolla med Momentum eller Levene kullager

Med vänlig hälsning Dagge

Björn Selander
    Deltagare

Hej Håkan!

Låter intressant. Hittade du detta genom eper eller någon annanstans. Där är några lager till jag behöver och då kanske jag skulle kunna se om där finns ersättare.

Skulle gärna vilja få bilen på rull till nästa bilsäsong.

mvh Björn Selander

Håkan Petersson
    Deltagare

Ja, det hittade jag på den Polska klubbsida. Sök på Eper så hittar du den.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.