Veloce säten i Stelvio vs Giulia (?)

Published by Andreas Möller on

Forum Teknik Veloce säten i Stelvio vs Giulia (?)

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    Claes Johnsen
    Deltagare

Vad tror ni, är det okej om Alfa bygger en båt, med “Busso-diesel” 

Gabriel Eriksson
    Deltagare

Porsches varumärke (och även märkesidentiteten) är starkare än någonsin trots SUVar och sedaner som t.o.m. är dieseldrivna. Att Stelvio skulle påverka Alfa Romeo negativt tror jag inte en sekund på, snarare tvärs om då biltypen når ut på ett helt annat sätt än vad t.ex en ny GTV skulle göra. 

Men personligen ogillar jag SUV och den nya Alfa Romeo som jag skulle vilja se är just en ny GTV. Helst en liten körglad bil i stil med GT86/BRZ. Då hade jag handlat bums. 

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Henrik Boldrup
    Deltagare

OT men är detta nära nog 

http://www.alfabb.com/bb/forums/transportation-commercial-industrial-products/45912-yacht-ar-233-sl.html

Stelvio Ti-20, 156SW 2,5 -04 och en Fiat 500e -15

Thomas Sjölin
    Deltagare

Inlägg av Henrik Boldrup på 2017-06-02 17:41

OT men är detta nära nog 

http://www.alfabb.com/bb/forums/transportation-commercial-industrial-products/45912-yacht-ar-233-sl.html

Spot on skulle jag säga.

Michael Wolde
    Deltagare

Kastar in en brandfackla i den här debatten.. Pratade med en handlare i landet i sökandet efter “rätt Giulia” och han beskrev följande: Han har tidigare sålt andra bilmärken i en kedja och han sade sig vara entusiastisk över att börja sälja Alfa, och gillar verkligen Giulia. Men, som han sade, han blev besviken på Alfisti som kom och tittade på bilen, de klämde och kände, funderade och provade. Sedan berättade de att de inte ville köpa bilen på grund av att den inte var tillräckligt lätt, inte var en cab, inte hade en gammal busso 6;a, etc. Sedan satte man sig i sin gamla 80-tals Alfa 75 och åkte hem. Tycker att det ligger något de kommentarerna som ansluter till den här tråden… Sluta “bjuda på” oönskade kommentarer, och om någon frågar om stolar kommentera inte hans val av bil.

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.