Vem rekommenderar ni för att klä om stolar?

Published by Stefan Aitman on

Forum Allmänt Vem rekommenderar ni för att klä om stolar?

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Stefan Aitman
    Deltagare

Hej Alfa-lovers!

Söker efter en duktig tapetserare. Har 2st framstolar till min Giulia GT Sprint Veloce från 68 som behöver kläs och stoppas om. Hade tänkt beställa klädseln via Alfaholics men behöver hjälp med att hitta en duktig person i landet som kan klä om dem nu i vinter. Skulle du/ni även rekommendera mig att beställa stoppningen från Alfaholics eller brukar tapetserarna ha stoppning som är lika bra/bättre?

Har bifogat bilder på stolarna där förarstolen är i sämst skick. Passagerarstolen är i betydligt bättre skick som ni kan se.

Tack på förhand!

/Stefan

Följdfrågan blir: vilken del av landet?

jag vet två i Östersund men oddsen är goda att du bor i en annan del av landet..

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Per Wadén
      Deltagare

Hej!

Skicka bilderna till www.elvezio.com och förklara på engelska vad du är ute efter.

De som säljer dessa klädslar i Tyskland och England köper dom från Italien. Så hoppa över ett led.

Har själv köpt en klädsel till Giulia Super med perfekt passning och exakt rätt utseende.. Var inte svårt att byta själv. Annars kan man ju låta vilken sadelmakare som helst byta det.

Per

PerBerlina

Top n’ Trim i Helsingborg gör väl sånt ?  Dom klädde om mitt innertak till ena 75:an, blev bra…

Scuderia 116

Kjell Helgesson
        Deltagare

Kolla med Blomkvist Bilsadelmakeri i Rockneby, norr om Kalmar. http://www.blomkvistsadelmakeri.com Har bytt sufflett på min barchetta och renoverat ett par stolar till mina Fiater där. Ett gammalt familjeföretag, grundat 1928 och som nu drivs av tredje generationens  yrkesmän! Kan rekommenderas!!

Kjell

alfapojken

Hej,

kan understryka vad Per säger om Elvezio. Jag har handlat av dom och är mycket nöjd med deras service.

Vi har en kille här i Ö-vik som är mycket duktig och prisvärd, så om du är intresserad hör av dig till mig,

Roland 070 553 7901

164 3.0 12v 1996 Giulia 1300 Ti 1969

Stefan Aitman
          Deltagare

Hej Fredrik!

Bor i Stockholm, men tack för tipset. Om jag mot förmodan inte hittar en sadelmakare närmare hör jag av mig .

Mvh

Stefan

Stefan Aitman
            Deltagare

Hej alla som svarat under veckan,

Stort tack för tipsen! Glömde att säga att jag bor i Stockholm. Ska definitivt ta kontakt med Elvezio för klädseln.

Roland, slår dig en signal nästa vecka så får du berätta med om sadelmakaren. Ö-vik ligger ju inte alltför långt borta.

Mvh,

Stefan

Om du bor i Stockholm hör med Thomas på Appelbergs Bilsadelmakeri i Huddinge. Jäkligt duktiga och kan återskapa dom flesta tidsenliga inredningarna.

Appelbergs Bilsadelmakeri
              08 – 661 47 74
              Moränv. 19
              141 34
              HUDDINGE

Igino Cazzola
              Deltagare

http://alfa.se

Jag är fullständigt Räserskadad

Hej Stefan, gör gärna det så kan jag berätta mera!

Med vänlig hälsning

Roland

164 3.0 12v 1996 Giulia 1300 Ti 1969

Stefan Aitman
                Deltagare

Tack Michael & Igino! 

Med vänlig hälsning,

Stefan

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.